خبرهای داغ:
کتاب «فرهنگ حقوق ارتباطات» که نخستین فرهنگ منتشر شده در زمینه حقوق ارتباطات در کشور است، توسط دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد رشته «حقوق ارتباطات» دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۴۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «فرهنگ حقوق ارتباطات» که گردآوری ، تدوین و ترجمه آن توسط «خدایار سعید وزیری» و «خدیجه بیات» دانش‌آموختگان رشته حقوق ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و «سحر سید تفرشی‌ها» دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفته را انتشارات خرسندی منتشر و روانه بازار نشر کرد. 

 

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«پیشرفت روزافزون ارتباطات و تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی، پرداختن به ابعاد حقوقی این حوزه را هر روز اهمیتی بیش از پیش می‌بخشد و قطعا یکی از مهمترین پیش‌نیازها و الزامات تحقیق و پژوهش در هر حوزه‌ای آشنایی با ادبیات و اصطلاحات آن حوزه است و به همین سبب نیز همواره شاهد انتشار فرهنگ‌ها و ترمینولوژی‌های تخصصی در حوزه علوم گوناگون هستیم.

کتابی که در دست دارید نیز از جمله این فرهنگ‌های تخصصی است که با توجه به نوپا بودن رشته حقوق ارتباطات در کشور و کمبود منابع و لزوم بهره‌مندی از کتب و مقالات خارجی نیاز به در دسترس بودن معنای اصطلاحات رایج در این متون احساس می‌شد. هرچند قطعا این اثر به عنوان نخستین فرهنگ در حوزه حقوق ارتباطات دارای نقایص فراوانی است که امید است با کمک خوانندگان گرانقدر در چاپ‌های آتی ایرادات رفع و بر غنای آن افزوده شود.

این اثر دربردارنده بیش از ۶۰۰ واژه و عبارت اصلی در حوزه‌های مختلف حقوق ارتباطات است و همچنین به بیان خلاصه‌ای از مهمترین کنوانسیون‌های مرتبط با حقوق ارتباطات نیز پرداخته شده است. در انتها نیز برای تسهیل دسترسی محققان به منابع لیستی از رگولاتوری‌های کشورهای گوناگون با آدرس اینترنتی آنها که مهمترین مرجع برای تحقیق در حوزه مقررات ارتباطات است و همچنین لیستی از مهمترین ژورنال‌های تخصصی حقوق ارتباطات و مجموعه‌ای از پرکاربردترین اسناد حقوق ارتباطات کشور آورده شده است. امید آنکه مفید افتد و در نظر آید.»

کتاب «فرهنگ حقوق ارتباطات» توسط انتشارات خرسندی در ۱۵۲ صفحه با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان منتشر شده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها