خبرهای داغ:
یازدهمین جشنواره‌ی تئاتر مردم مراغه با معرفی آثار منتخب جشنواره به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۶۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ضمن ارزیابی مثبت و قابل تأمل برگزاری جشنواره‌ی تئاتر مردم ابراز امیدواری کرد: با حمایت بیش از پیش هنرمندان عرصه‌ی هنرهای نمایشی شهرستان شاهد رشد و شکوفایی هنر دیرینه‌ی تئاتر در مراغه باشیم.

احمد دادرس فیاض افزود: امسال همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشرو فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان بوده و توانسته گامی موثر در تولید محتوی و اندیشه‌ی ایرانی – اسلامی در زمینه‌های فعالیتی خود بردارد و یازدهمین جشنواره‌ی تئاتر مردم با همین زمینه توانست اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را دنبال کند.

وی ضمن اشاره به تعداد گروه‌های شرکت کننده خاطر نشان ساخت: علاوه بر تعدد و تکثر و گروه‌های شرکت کننده در دو بخش نمایشنامه‌خوانی و صحنه‌ای جشنواره‌ی سالجاری، در انتخاب آثار نهایت دقت انجام شده بود تا از میان گروه‌های متقاضی آثار با کیفت‌تر و در گونه‌ها و سبک‌های متفاوتی انتخاب گردد. توجه به نسل جوان و پویای تئاتر شهرستان از اولویت‌های دیگر انتخاب آثار به شمار می‌آمد.

دادرس فیاض با اشاره به انتخاب و معرفی دو گروه نمایشی به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر استان آذربایجان‌شرقی، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره را اعلام کرده و افزود: در بخش نمایشنامه‌خوانی "فائقه احتشام "صحنه خوان نمایش هملت در میدان جنگ به عنوان برگزیده و "رقیه عابدی" از نمایش سینیخ کونول به عنوان برترین خوانشگر زن و "حامد جودی" از نمایش خرده نان به عنوان بهترین خوانشگر مرد انتخاب گردید و بهترین نویسندگی و کارگردانی بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره نیز به "زینب خیری" تعلق گرفت. همچنین در این بخش عاشیق "عیوض شکوری" جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران را کسب کرد.

وی افزود: در بخش صحنه که با رقابت پنج گروه نمایشی به اتمام رسید، نمایش من آنجا نیستم به کارگردانی "سعید علمی" توانست در بخش‌های طراحی پوستر و بروشور "کامران فریدی"، طراحی صحنه "سعید علمی"، بازیگری نقش اول زن "سحر عظیمی"، بازیگری نقش اول مرد "سعید برومندمطلق"، بازیگر رتبه‌ی سوم مرد "سینا نجفی" و کارگردانی برتر "سعید علمی" حائز رتبه شود.

همچنین نمایش خشم و هیاهو به کارگردانی "امیر شهبازی‌نژند" در بخش‌های موسیقی "وحید اصغری" رتبه‌ی دوم بازیگری زن "زینب آتش افروز"، رتبه‌ی دوم بازیگری مرد "نوید یاوری"، تقدیر بازیگری مرد "جهانگیر چالاکی" و کارگردانی برتر "امیر شهبازی‌نژند" توانست جوایزی را کسب کند. "فرزاد راهنورد" برای گریم نمایش در اسکله به عنوان گریمور برتر جشنواره انتخاب و "صبا شهاب" رتبه‌ی سوم بازیگری زن را برای همین نمایش دریافت کرد. همچنین "اسماعیل قربانپور" برای بازی در نمایش تنهایی مورد تقدیر داوران گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها