خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: در عصر فتنه های گوناگون دشمنان، قرآن و عمل به آموزه های الهی آن تنها نجات بخش جامعه اسلامی و انسانی است.
کد خبر: ۹۱۱۴۷۳۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات بسیج و سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی کانون‌های مساجد استان سمنان که به همت تعلیم و تربیت و حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء سپاه ناحیه دامغان، دارالقرآن بسیج استان، دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و شهرداری، بخشداری و کانون میثاق شهر امیریه در حسینیه حضرت اباالفضل (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: همه باید بکوشیم حیات طیبه قرآنی را در خانواده خود و پس از آن در جامعه اسلامی شکل دهیم.

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت تربیت قرآنی فرزندان جامعه اسلامی به عنوان آینده سازان کشور، خاطر نشان کرد: در عصر فتنه‌های گوناگون دشمنان، قرآن و عمل به آموزه‌های الهی آن تنها نجات بخش جامعه اسلامی و انسانی است.

وی برگزاری چنین مسابقات را موجب مباهات دیار دارالمؤمنین شهرستان دامغان و شهر امیریه دانست و اضافه کرد: گسترش فرهنگ قرآنی از دستاورد‌های مهم انقلاب و نظام اسلامی است، از یاد نبریم که قرآن کریم تنها برای مراسم عقد و ختم و فاتحه خوانی و استخاره نیست، بلکه قاموس زندگی بشری و قانون و دستور جامع زندگی انسانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه حضور فعالان قرآنی در صحنه‌های مختلف اجتماعی لازمه جامعه اسلامی پویا و بالنده است، افزود: تلاوت، فهم و عمل به آیات قرآن را باید در جامعه بسط و گسترش دهیم و از تعالیم و مفاهیم کاربردی قرآن مجید در همه ارکان و اجزای جامعه بهره بگیریم.

امام جمعه دامغان با اشاره به ورود انقلاب اسلامی به پنجمین دهه از حیات خود و نقش جوانان به ویژه جوانان انقلابی در حفظ و اعتلای این امانت بزرگ، تصریح کرد: قرآن از ارکان اصلی تفکر جهان شمول انقلاب اسلامی است که با هزینه‌ها تلاش‌ها و شهدای بسیار به چهل سالگی رسید و اکنون در آغاز فصل دیگری از حیات خود بیش از پیش به نقش آفرینی قولی و عملی جوانان قرآنی در پالایش فضای فرهنگی و اجتماعی نیازمند است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها