سید ساجد یعقوبی
مسئول بسیج خواهران شهرستان نمین در گفت و گو با بسیج:
مسئول بسیج خواهران شهرستان نمین گفت: مهمترین و بارزترین ویژگی یک زن مومن، انقلابی و بسیجی، مکتبی بودن و پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی است.
کد خبر: ۹۱۱۴۷۶۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
بارزترین ویژگی یک زن مومن انقلابی پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بی شک ائمه اطهار به گفته دوست و دشمن و بنا به اعتقاد ما شیعیان کسانی هستند که به کمال و معرفتی الهی دست یافتند و چه الگویی بهتر از فاطمه (س) دخت پیمبر گرامی اسلام که امامان در دامان پر مهرش پرورش یافتند.
 
فاطمه (س) کسی بود که از مادیات و ظواهر دنیوی جدا شده و به مسائل توحیدی و اعتقادی پیوسته بود پدر و همسرش از او رضایت کامل داشته و از وجود او به آرامش می‌رسیدند و فرزندانی تربیت نمود که جهانی را تکان داده و اسم و رسمشان راه و روش تمامی آزاد اندیشان جهان گردید.

به مناسبت هفته گرامیداشت زن، میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصاحبه با فریبا موسی زاده فریبا موسی زاده مسئول بسیج خواهران ناحیه مقاومت نمین مصاحبه‌ای تهیه شده که در ادامه می‌خوانید:

بسیج- نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته را بیان فرمائید:

موسی زاده: با سلام خدمت شما و خبرگزاری بسیج که این فرصت را در اختیار بنده گذاشته اید، ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) عرض شود که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) می‌فرمایند: "ما نهضت خودمان را مدیون زنان می‌دانیم" و همین نکته برای بیان نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی از هر کلامی رساتر می‌باشد.

وی ادامه داد: در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن زنان همپای مردان نقش چشمگیری داشتند که وجود دو شهیده انقلاب به نام‌های شهیده سید نازیلا رحیمی و شهیده ملک منظر واحدی در شهرستان نمین "روستای نیارق" نمونه بارز این جان فشانی‌ها و فداکاری هاست.

مسئول بسیج خواهران شهرستان نمین  تصریح کرد: زنان ایران اسلامی و همچنین شهرستان نمین با الگو گرفتن از مقتدای خویش حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک انسان کامل و برگزیده و اسوه و با حفظ حجاب و عفاف و عزت خود، حضور موثر در برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و با تربیت نسل‌های آینده با تاسی از فرمایشات ولایت فقیه نقش مهمی در پیروزی و تداوم این انقلاب عظیم اسلامی داشته و دارند.

بسیج- ماموریت‌های بسیج جامعه زنان در راستای پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی را بیان فرمائید:

بارزترین ویژگی یک زن مومن انقلابی پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی است

مسئول بسیج خواهران ناحیه نمین: همانطوری که می‌دانیم بزرگترین و مهمترین نقش و ماموریت بسیج صیانت و پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که در این راستا بسیج جامعه زنان ضمن تبیین و روشنگری منویات و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله) در برنامه‌های مختلف سیاسی و بصیرتی، با برنامه‌های مختلف جذب، سازماندهی و آموزش بسیجیان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، دفاعی، سازندگی، اقتصادی، اردویی و ... نقش به سزایی را در حفظ و نگهبانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایفا می‌نماید.

بسیج- ویژگی‌ها و خصوصیات یک زن شاخص انقلابی و بسیجی را توضیح فرمائید:

موسی زاده: مهمترین و بارزترین ویژگی یک زن مومن انقلابی و بسیجی، مکتبی بودن و پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی است، الگوگیری از سیده زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی فردی و اجتماعی و نیز تبعیت و اطاعت از، ولی فقیه در تمام شئونات زندگی از دیگر شاخصه‌های یک زن انقلابی و بسیجی است.

مسئول بسیج خواهران شهرستان نمین بیان کرد: داشتن اخلاص و صداقت و پاکی، رعایت حجاب و عفاف و وقار، پایبندی به خصوصیات کامل اخلاقی و زناشویی، توجه به تربیت نسل صحیح و مکتبی، داشتن تواضع و فروتنی و حسن خلق در خانواده و جامعه، و در آخر داشتن شور و نشاط و سرزندگی در فعالیت‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی از مهمترین و بارزترین خصوصیات یک زن انقلابی مومن بسیجی می‌تواند باشد.

بسیج- برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام والای زن و روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سطح شهرستان نمین را تبیین نمایید:

مسئول بسیج خواهران شهرستان نمین: برنامه متنوع و مختلفی در طول این هفته مبارک در سطح شهرستان نمین برگزار خواهد شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر در سالن ورزشی الزهرای نمین با حضور آحاد مختلف جامعه زنان و بسیجیان، دیدار از ماردان و خانواده محترم شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، اعزام کاروان زیارتی به مشهد مقدس از بین جامعه زنان به استعداد دو اتوبوس، برگزاری مسابقه از خطبه مبارکه فدکیه و نیز مسابقات مختلف ئرزشی در رده‌های مختلف بسیج خواهران و نیز تجلیل از زنان و بسیجیان موفق در عرصه‌های مخلف علمی و فرهنگی و ورزشی و اجتماعی و... .

گفت و گو از محمد پناهی
ارسال نظرات