مهندس ایلخان در همایش روز قشر بسیج مهندسین عمران ومعماری:
رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با اشاره به اینکه با شناخت بهتر از بسیج می‌توانیم در گام دوم انقلاب بهتر حرکت کنیم، گفت: اگر بسیج که از بطن مردم است، استفاده بهتری شود قطعاً فعالیت‌های عمرانی بهتر به ثمر خواهد نشست.
کد خبر: ۹۱۱۴۷۸۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس  بسیج مهندسین عمران و معماری برگزاری بسیج، مهندس  ایلخان در مراسم روز مهندس و روز قشر بسیج مهندسین عمران و معماری ، که در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به پشت‌سر گذاشتن ۴۰ سالگی انقلاب گفت: آنچه باعث وحدت و انسجام مردم شده است، مبانی دینی و احسان است. پس اگر روند فعالیت‌های کشور را بعد از انقلاب مرور کنیم، شاید فراز و نشیب‌هایی داشته باشیم، اما فرایند روند انقلاب و آنچه محصول نظام جمهوری اسلامی است، همواره به سمت پیشرفت بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در جایی مشکلی پیدا کردیم، به دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌ها و معیارهای انقلاب بوده است، اضافه کرد: یکی از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بسیج است و بسیج یکی از نهادهایی است که به برکت انقلاب ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسان عمران و معماری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب گفت: با شناخت بهتر بسیج می‌توانیم در گام دوم انقلاب بهتر حرکت کنیم و با اشاره به ظرفیت‌های کشور از سوی مقام معظم رهبری این موضوع بیشتر نمود پیدا می‌کند که نیروی انسانی مستعد و سرمایه انسانی یک رکن اساسی در تمام فعالیت‌ها است.

ایلخان با بیان اینکه بسیج از بطن مردم است و اگر می‌خواهیم از مردم به صورت سازمان یافته استفاده کنیم، بسیج یک نمونه مناسب برای این کار است، اظهار داشت: در بسیج مهندسان فعالیت‌های زیادی توسط اعضا انجام می‌شود، اما باید اذعان شود که علاوه بر فعالیت‌های عمومی فعالیت‌های تخصصی نیز انجام می‌شود.

به گفته وی، این فعالیت‌ها  در قالب هفت محور سازماندهی شده است که این هفت محور عبارتند از: معماری و شهرسازی، مسکن، حمل‌ونقل، مدیریت شهری،‌ آب، محیط زیست و نظام‌های صنفی و تخصصی است.

رئیس سازمان بسیج مهندسان عمران و معماری تأکید کرد: بسیج مهندسان به حل مشکلات حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری توجه ویژه‌ای داشته است، چرا که معتقد است ظرفیت‌های مناسبی برای این موضوع وجود دارد که می‌تواند ما را در گام دوم انقلاب به سمت تمدن‌سازی و منزلگاه برساند. پس باید از این ظرفیت‌ها کمک بگیریم، چرا که با تفکر بسیجی می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده لازم را انجام داد.

 

ارسال نظرات