معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان:
معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان گفت: در پایش سرشماری زمستانه که در سطح مناطق تالابی و محل تجمع پرندگان صورت گرفت استان لرستان میزبان ۸ درصد کل پرندگان آبزی و کنار آبزی دنیا شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۸۹۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  الهام برنا امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پایش سرشماری زمستانه  توسط اکیپ‌هایی همزمان با سراسر کشور در سطح مناطق تالابی و محل تجمع پرندگان در لرستان صورت گرفت.

 

وی با بیان این که هر ساله از 11 دی‌ماه به مدت یک‌ماه سرشماری جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی زمستان‌‌گذر انجام می‌گیرد، گفت: مهمترین مهمترین محل‌های تجمع پرندگان و سایت‌های شمارش استان شامل تالاب بیشه دالان بروجرد، تالاب‌های پلدختر، تالاب تنودر و دریاچه‌های پشت سدهای مروک، ایوشان، هاله و همچنین آب‌راه‌های کنار رودخانه‌های هستند.

 

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان با بیان این که استان لرستان یکی از کریدورهای پروازی پرندگان مهاجر است، یادآور شد: امسال با شرایط آب‌وهوایی مطلوب جمعیت بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان افزایش یافت.

 

برنا با اشاره به تنوع میزبان بیشترین جمعیت پرندگان از خانواده اردک‌ها در استان لرستان خاطرنشان کرد: با افزایش مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر به استان از نظر تنوعی و نیز تعداد نسبت به سال گذشته تغییرات چشمگیری داشته ایم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات