اولادقباد با بیان اینکه عرضه سکه توسط بانک مرکزی بحران بازار را بیشتر کرد؛
اولادقباد با بیان عرضه سکه توسط بانک مرکزی در بازار، بحران ایجاد کرد، گفت: نتیجه کاهش قدرت مردم برای خرید طلا و نقره؛ گسترش بیکاری در کشور را به دنبال داشته و رونق بدلی‌جات صرفا برای خارجیان اشتغازایی می‌کند.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۱۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته تهران 97، گفت: این نمایشگاه با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و به گفته "رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر"، نمایشگاه مذکور به‌منظور احیاء تولید، صادرات و ارتقاء جایگاه هنر صنعت طلا و جواهرات در بازارهای داخلی و صادراتی برگزار می‌شود.

عرضه سکه توسط بانک مرکزی در بازار، بحران ایجاد کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به دیگر صحبت‌های رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر درخصوص بحران بازار طلا، گفت: به زعم سید حجت شفایی علاوه‌بر نوسانات بازار ارز، تصمیمات بانک مرکزی نیز در ایجاد بحران در بازار طلا و سکه تاثیرگذار بوده است، در واقع اگرچه عرضه سکه توسط بانک مرکزی با هدف تنظیم بازار صورت گرفت، اما این کار سبب شد مردم از بازارهای طلا و جواهر به بازارهای دیگری گرایش پیدا کرده و این مسئله رکود بازار طلا و سکه را به دنبال داشت.

رکود بازار سبب تعطیلی کسب و کار بسیاری از تولیدکنندگان طلا و سکه شد

وی تاکید کرد: رکود بازار سبب تعطیلی کسب و کار بسیاری از تولیدکنندگان طلا و سکه و تعدیل نیروهای آن‌ها شد لذا فعالان این عرصه خواستار حمایت همه جانبه مسئولان هستند.

نتیجه کاهش قدرت خرید مردم برای خریداری طلا و نقره؛ گسترش بیکاری در کشور/رونق بدلی‌جات برای خارجیان اشتغازایی می‌کند

اولادقباد نتیجه کاهش قدرت خرید مردم برای خریداری طلا و نقره را موجب گسترش بیکاری در داخل کشور دانست و گفت: کاهش خرید طلا و نقره افزایش استفاده از زیورآلات بدلی متشکل از آهن شیشه و استیل را به دنبال دارد که بیشتر برای خارجیان اشتغال‌زایی می‌کند.

دولت باید به سازندگان طلا و جواهر تسهیلات بانکی با سود پایین ارائه دهد و با حل مشکلات مالیاتی آن‌ها حاشیه امن را به این صنعت بازگرداند

دولت به سازندگان طلا و جواهر تسهیلات بانکی با سود پایین ارائه دهد

عضو فراکسیون امید مجلس تخصیص مالیات بر ارزش‌افزوده به اجرت ساخت و فروش به صورت توامان را یکی از گلایه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: دولت باید به سازندگان طلا و جواهر تسهیلات بانکی با سود پایین ارائه دهد و با حل مشکلات مالیاتی آن‌ها حاشیه امن را به این صنعت بازگرداند، چراکه صنعت طلا و جواهرات می‌تواند مشکلات اقتصادی را کاهش دهد.

بازار طلا و جواهر ایران می‌تواند در منطقه، خاورمیانه، آسیا و جهان گسترش پیدا کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی در حوزه طلا و جواهرات را جدی گرفت، اظهار کرد: بازار طلا و جواهر ایران درصورت مدیریت صحیح می‌تواند در منطقه، خاورمیانه، آسیا و جهان گسترش پیدا کند./

پایان پیام

ارسال نظرات