افزایش نرخ اجاره مسکن؛ کوچ اجباری مردم به مناطق جنوبی تهران؛
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقداماتی مانند پشت بام فروشی، اقدامی بسیار غلط و خلاف قانون است، زیرا این مسائل ضمن بر هم زدن سیمای شهر، از نظر ایمنی و امنیت افراد بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۱۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نسبت به وضعیت اجاره نشینان در پایتخت هشدار داد و گفت: متأسفانه در شرایط کنونی و با افزایش قیمت مسکن در تهران، عملا خانواده ها قادر به خرید مسکن نیستند، بنابر این افراد به سمت اجاره نشینی خواهند رفت.

افزایش نرخ اجاره مسکن؛ کوچ اجباری مردم به مناطق جنوبی تهران

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه اجاره نشینی نیز با افزایش قیمت مسکن در یک سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر نرخ اجاره بها بوده ایم، از این رو خانواده های با درآمد پایین عملا نمی توانند اقدام به اجاره مسکن مناسب کنند، بنابراین مجبور خواهند شد  به مناطق جنوبی تهران نقل مکان کرده و در آنجا خانه اجاره کنند.

هشدار نسبت به بروز پدیده جدید پشت بام فروشی در تهران

متأسفانه با افزایش نرخ اجاره بها، افراد کم بضاعت مجبور هستند به شرایط های ویژه و غیرقابل قبولی مانند حاشیه نشینی در اطراف تهران یا پدیده های جدید مانند پشت بام نشینی تن دهند، البته این مسائل بیشتر در رسانه ها مطرح شده و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد

وی نسبت به بروز پدیده جدید پشت بام فروشی در تهران هشدار داد و گفت: متأسفانه با افزایش نرخ اجاره بها، افراد کم بضاعت مجبور هستند به شرایط های ویژه و غیرقابل قبولی مانند حاشیه نشینی در اطراف تهران یا پدیده های جدید مانند پشت بام نشینی و زندگی در کانکس در پشت بام خانه ها تن دهند، البته این مسائل بیشتر در رسانه ها مطرح شده و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پشت بام فروشی خلاف قانون است

کیان پور ادامه داد: اقداماتی مانند پشت بام فروشی، اقدامی بسیار غلط و خلاف قانون است، زیرا این مسائل ضمن بر هم زدن سیمای شهر، از نظر ایمنی و امنیت افراد بسیار خطرناک است.

شهرداری تهران به پرونده حاشیه نشینی و پشت بام فروشی ورود کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نهادهای نظارتی مانند شهرداری باید نسبت به موضوعات بحرانی مانند حاشیه نشینی و پشت بام فروشی ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند./

پایان پیام

ارسال نظرات