خبرهای داغ:
مدیرکل بیمه سلامت استان قم مطرح کرد
مدیرکل بیمه سلامت استان قم تعداد بیمه شدگان زیرپوشش این بیمه را 364 هزار نفر دانست و گفت: بیشترین رشد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان قم در زمینه صندوق بیمه ایرانیان بوده است.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۸۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، محمد رضا فخاریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به مراکز درمانی دارای قرارداد با بیمه سلامت در استان قم اظهار کرد: با 644 مرکز در استان قرارداد داشته و بر فعالیت این مراکز نظارت داریم.

وی ادامه داد: سامانه 1666 اخیرا در بیمه سلامت ایجاد شده است و مدیران ارشد این سازمان روزهای دوشنبه به صورت مستقیم از ساعت 10 تا 12 پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان هستند. به دنبال رفع مشکلات مردم و تسهیل امور برای آن‌ها از طریق سامانه هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه سامانه 1666 در استان پنج کاربر به صورت مستمر دارد افزود: مطالبات بخش عمومی و بخش خصوصی استان از بیمه سلامت در سال 96 به صورت کامل تسویه شد. برای این کار معادل ریالی 500 میلیون یورو با موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت تا مطالبات بخش دولتی و بخش خصوصی را تسویه کند.

وی اضافه کرد: در این راستا 47 میلیارد تومان از مطالبات بخش دولتی و 33 میلیارد تومان از مطالبات بخش خصوصی از بیمه سلامت در استان قم در سال گذشته پرداخت شد.

فخاریان با اشاره به وضعیت پرداخت بیمه سلامت استان قم به مراکز درمانی اظهار کرد: پرداخت بیمه در سال 97 به صورت منظم بود و در این راستا مطالبات بیمارستان‌های دولتی استان تا آبان ماه و بیمارستان‌های خصوصی و داروخانه‌ها تا پایان مرداد تسویه شده است.

وی ادامه داد: پزشکان عمومی دارای قرارداد با بیمه سلامت استان قم مطالبات خود را تا پایان شهریورماه دریافت کردند، بدهی بیمه به درمانگاه‌های خصوصی هم تا مردادماه تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: 364 هزار بیمه شده تا پایان دی ماه داریم، بیشترین رشد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان قم در زمینه صندوق بیمه ایرانیان بوده که تعداد بیمه شدگان این صندوق در سال جاری چند برابر شده است.

فخاریان با اشاره به وضعیت صدور دفترچه بیمه سلامت در استان قم اظهار کرد: 297 هزار دفترچه برای بیمه شدگان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت اجرای برنامه عملیاتی بود، از جمله محورهای این برنامه پوشش اجباری بیمه پایه سلامت، افزایش کارایی و بهره وری و استقرار کامل سازمان الکترونیک بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: در راستای تعامل رسانه ای، پایگاه خبری بیمه سلامت استان را ایجاد کردیم، همچنین مرکز تحقیقات بیمه سلامت در سازمان به وجود آمده است.

فخاریان با اشاره به برنامه رفع هم پوشانی بیمه ای اظهار کرد: 51 هزار نفر در استان هم پوشانی بیمه ای داشتند و دفترچه بیمه اضافی این افراد باطل شد، اگر کسی بیمه تامین اجتماعی داشته باشد نمی‌تواند دفترچه بیمه سلامت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت در استان قم شروع شده است، این کار در راستای حذف دفترچه کاغذی بیمه و تسهیل امور مردم است. موارد تشویقی برای پزشکانی که در این زمینه در استان با بیمه سلامت همکاری کنند، در نظر می‌گیریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها