سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تأکید کرد:
دیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: لازم و ضروری است که رسانه‌ها به منظور حضور چشمگیر و کمک‌های بیشمار خیران در «جشن نیکوکاری» برای کمک به مستمندان و محرومان جامعه در آستانه سال نو پیشقدم شوند.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۸۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

ضرورت حمایت رسانه‌ای برای کمک به نیازمندان در «جشن نیکوکاری»

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی در دیدار با مسئول بسیج رسانه استان اردبیل که با حضور جمعی از خبرنگاران به مناسبت «جشن نیکوکاری» برگزار شد، گفت: ضرورت دارد شاهد حمایت رسانه‌ای و همه‌جانبه در «جشن نیکوکاری» باشیم تا ضمن تأمین نیازهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر، روحیه شادابی و همبستگی اجتماعی در بین آحاد مختلف مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد خدمات گسترده‌ای را به فقرا و مستضعفان ارائه کرده است، بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد کمیته امداد در این ۴۰ سال، ترویج و تقویت سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در جامعه است که از دیدگاه بسیاری صاحب‌نظران الگویی بسیار موفق است.

دشتی با بیان اینکه به کمک رسانه‌ها در امر ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه اسلامی به خصوص در زمینه احسان و انفاق نیاز داریم، افزود: لازم و ضروری است که رسانه‌ها در شرایط کنونی جامعه که مشکل اقتصادی بخش وسیعی از نیازمندان را در برگرفته است، بیش از پیش به یاری خانوار بی‌بضاعت بشتابند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران در زمینه دستگیری از نیازمندان و مستمندان فعالیت‌های خداپسندانه‌ای را به انجام رسانیده‌اند، گفت: مردم نوعدوست استان اردبیل با وجود مشکلات متعدد در شرایط اقتصادی، هرگز نیازمندان جامعه را فراموش نکرده‌اند که باید در بحث رسانه‌ای شدن این حمایت‌های مردمی گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند تلاش‌های الهی و خیرخواهانه نیکوکاران اردبیلی را به سمع و نظر همگان برسانند تا مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سطح جامعه افزایش یابد، افزود: این فعالیت‌ها به گره‌گشایی بیشتر و مطلوب‌تر از مشکلات خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند منجر خواهد شد.

دشتی با اشاره به اینکه ماهیت و مأموریت اصلی کمیته امداد مردمی بودن آن است، اعلام کرد: مردم خیر استان اردبیل با توجه به حسن اعتمادی که به کمیته امداد دارند یاریگر خانوار تحت حمایت هستند که همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به افزایش چشمگیر کمک‌های نقدی خیران نسبت به کمک‌های غیرنقدی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: مردم نیک‌اندیش استان اردبیل با احساس مسئولیت به یاری مستمندان شتافته‌اند و در این مسیر با کمک‌های خود بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی آنها را تأمین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با مدیریت جهادی می‌کوشد از خانوار بی‌بضاعت و افراد نیازمند دستگیری کند، افزود: ارائه خدمات حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده‌ایم که این امر موجب التیام گرفتاری‌های آنها شده است.

دشتی با اعلام اینکه هدف اصلی برگزاری جشن نیکوکاری تأمین نیازهای اساسی خانوار نیازمند در آستانه سال جدید است، بیان کرد: خیران با نصب اپلیکیشن سنا(سامانه نیکوکاری کمیته امداد) می‌توانند به سادگی کمک‌های خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

ارسال نظرات