مسگری با اشاره به ویژگی های منتظرانه بیانیه «گام دوم انقلاب»، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه عدالت را سرفصل بزرگ و اساسی انقلاب معرفی می کنند، چنان که عدالت بارزترین ویژگی دولت کریمه مهدوی است که به معنای تام و تمام آن محقق می شود.
کد خبر: ۹۱۱۵۱۲۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، «جلیل مسگری» با اشاره به تاکید بیانیه «گام دوم انقلاب» بر عدالت انجام شد، اظهار کرد: عدالت یکی از خواسته ها و نیازهای فطری بشریت در کنار نیاز به آزادی، پرستش، امنیت و امثال آن است لذا همه انسان ها در تمامی مقاطع تاریخی به دنبال عدالت بوده و هستند و این عدالت خواهی ارتباطی به قومیت، مذهب و نژاد ندارد چنان که حتی حکومت های باطل نیز با وعده برقراری عدالت، بر جوامع مسلط می شوند چنان که کمونیسم هم چنین وعده ای داشت!

همراهی «گام دوم انقلاب» با حکومت مهدوی در عدالت محوری

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز ادامه داد: اما ادیان الهی برای تحقق عملی عدالت ظهور کردند چنان که خداوند در سوره مبارکه حدید می فرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛ و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می‌کند بی‌آنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکست‌ناپذیر است!»؛ یعنی مجموعه انسان ها باید خود برای قسط و عدل قیام کنند و رسولان و انبیاء در این مسیر راهبر هستند.

مسگری تصریح کرد: تمام ائمه (ع) بر این موضوع تاکید داشته اند و برقراری عدالت شاه بیت سیره آن حضرات(ع) بوده است اما در دوران امام زمان(عج) عالی ترین نوع برقراری عدالت در جهان برپا می شود و این مهم در سایه حکومت مهدوی و روی کار آمدن مستضعفان محقق می شود، چنان که قرآن کریم می فرماید: «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ».

وی با بیان اینکه عدالت به صورت جامع و کامل در هیچ دوره ای از تاریخ محقق نمی شود مگر در دولت کریمه مهدوی، ابراز کرد: در روایت است که در این دوران زمین از عدالت پر می شود: «يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً» یعنی به همان گستردگی که ظلم و جور عالم را فرا خواهد گرفت، عدل و داد مهدوی نیز عالم را پر خواهد کرد و این عدالت نیز مختص مسلمانان نیست بلکه تمام عالم از آن بهره خواهند برد.

مسگری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و تعیین افق ظهور برای حرکت کشور در آن، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه تاکید داشتند که عدالت سرفصل بزرگ و اساسی انقلاب است و باید برای رسیدن به آن تلاش کرد و وظیفه دولت نیز ایجاد بستر لازم برای اجرای عدالت است؛ البته این مهم ملزومات و راهکارهایی را می طلبد.

این کارشناس مهدوی در پاسخ به این سوال که راهکارها و راهبردهای اجرای عدالت واقعی براساس منش و روش امام زمان(عج) در عصر ظهور چیست؟، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه در بند سوم و چهارم خطاب به جوانان به موضوع اقتصاد و عدالت پرداخته اند و فرمودند: «اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است». متاسفانه، امروزه نقطه ضعف کشور ما اقتصاد است که دشمن نیز تمام فشار و تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری راهکار برون رفت از این مشکل را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانسته و فرمودند: «باید برنامه‌های اجرائی برای همه‌ی بخشهای آن تهیّه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولت ها پیگیری و اقدام شود. درون‌زایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانش‌بنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدّیگری نکردن دولت، برون‌گرایی با استفاده از ظرفیّتهایی که قبلاً به آن اشاره شد، بخشهای مهمّ این راه‌حل‌ها است. بی‌گمان یک مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد برسند. دوران پیشِ‌رو باید میدان فعّالیّت چنین مجموعه‌ای باشد.»

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز تاکید کرد: مقام معظم رهبری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و میدان دادن به جوانان را راه حل مشکلات اقتصادی کشور معرفی می کنند، چنان که میدان دادن به جوانان از رویکردهای اصلی امام زمان(عج) در حکومت مهدوی است.

وی در پایان با بیان اینکه تقسیم عادلانه بیت المال و شایستگی و کاردانیِ کارگزاران معیار انتخاب مدیران در حکومت مهدوی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» با الهام از این ویژگی ها فرموده اند: «همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیّت همه‌ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. همه باید از شیطانِ حرص برحذر باشند و از لقمه‌ی حرام بگریزند و از خداوند در این‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیّت و حسّاسیّت، از تشکیل نطفه‌ی فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند. این مبارزه نیازمند انسانهایی باایمان و جهادگر، و منیع‌الطّبع با دستانی پاک و دلهایی نورانی است. این مبارزه بخش اثرگذاری است از تلاش همه‌جانبه‌ای که نظام جمهوری اسلامی باید در راه استقرار عدالت به کار برد».

ارسال نظرات