فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) گفت: اطلاعت پذیری از ولایت و پاسداشت خون شهدا لازمه مقابله با جنگ اقتصادی و روانی است.
کد خبر: ۹۱۱۵۲۲۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

لازمه مقابله با جنگ اقتصادی و روانی اطلاعت پذیری از ولایت و پاسداشت خون شهدا است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار در یادواره شهدای عملیات های خیبر و بدر که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد اظهار داشت: امروز زنده نگه داشتن یادو خاطره شهدا و برگزاری یادواره های شهدا از نیاز های اساسی کشور ایران است چرا که برای عبور و مقابله با جنگ اقتصادی و روانی بایستی تحت به فرمان شهدا و اطلاعت از ولایت بود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: ملت ایران در روز 22 بهمن امسال و مردم ولایی اردبیل در زیر برف و سرما افتخار آفرینی کردند و عظمت، اتحاد، همدلی و قدرت خود و کشور را به رخ جهانیان کشیدند و با شعار ها و مشت های گره زنده گفتند که ما همیشه پشتیبان ولایت فقیه و رهبر بوده و تا پای جای از آرمان های انقلاب و نظام و خاک و ناموس کشور دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برکات کشور مرهون خون پاک شهیدان است، افزود: ملت ایران نباید خون شهدا را کم ارزش بدانند و ما اگر شهدا، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران را از یاد ببریم، خدای متعال هم مارا فراموش خواهد کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) بیان کرد: برگزاری یادواره های شهدا بر اساس آموزه های دینی و الهی است و یاد شهدا و ایثارگران و یاد و افتخارآفرینان این کشور را گرامی میداریم و این گرامیداشت ها طبق فرمایشات امام خامنه ای است که می‌فرمایند: زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این مراسمات به دور از دیدگاه های سیاسی می باشد که همه با عشق الهی برگزار می‌شود.

 وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس عملیات های بزرگ رزمندگان اسلام در سه ماهه چهارم سال انجام شده است که کربلای ۴ و ۵ ،والفجر ۸ ،عملیات بدر و خیبر جزو این عملیات های سه ماهه چهارم است وقالب شهادت ها و فداکاری رزمندگان اسلام در دی ،بهمن و اسفند رخ داده است.

وی ادامه داد: عملیات خیبر در نوع خود در تمام دنیا بی مثال و از یک عملیات الهی بود و فرزندان رشید استان اردبیل توانستند در این عملیات نقش‌آفرین های عظیمی داشته باشند و به درجه رفیع شهید نائل آیند این شهیدان نشانه هایی از عشق و مردانگی را به نمایش گذاشتند.

بابازاده با اشاره به اینکه در عملیات خیبر ۲۳۸ نفر از رزمندگان استان اردبیل به شهادت رسیده اند بیان کرد: این عملیات در سال ۶۲ که یک عملیات آب و خاکی بود در یک مکان منحصر به فرد یعنی هورالعظیم و جزایر مجنون انجام گرفته است و رزمندگان اسلام هم با طبیعت در حال جنگ بودند و هم دشمنان و با مشکلاتی که آن روزها در جبهه‌های حق علیه باطل بود دست و پنجه نرم می‌کردند.

سردار بابازاده قانع اظهار داشت: در عملیات خیبر شهید باکری رزمندگان را به یک عملیات شهادت‌طلبانه معمول کرد و جانانه و مردانه در و در شرایط بسیار سخت یا جنگ کردند و شهید شدند و یا به اسارت گرفته شدند و هفت سال در اسارت دشمنان قرار گرفتند.

فرمانده سپاه استان اردبیل با اشاره به گرامیداشت عملیات بدر گفت: در روز ۲۰ اسفند ماه این عملیات بزرگ انجام شد و ما امروز در این مراسم باشکوه شهدای شاخصی در نظر گرفته ایم و شهید حمید باکری شهید شاخص عملیات خیبر و شهید مهدی باکری سرور و سالار شهیدان لشکر عاشورا در عملیات بدر به عنوان شهید شاخص در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس علیه السلام تنها یادگار لشکر ۳۱ عاشورا در استان اردبیل است در کوه های سربه فلک کشیده شمال‌غرب در زمان‌ها و عملیات‌های مختلف حضور پررنگ داشتند و این تیپ به برکت نام لشکر عاشورا رزمندگان عاشورا و نام مبارک آقا مهدی باکری شکل گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: شهدای مدافعان حرم استان اردبیل در سوریه و منطقه مقاومت عملیات های بسیاری انجام داده اند و رزمندگان پاکدل استان واقعاً عزت آفریده‌اند که شهید علی آقایی و هاشم دهقانی نیا در هفتم اسفندماه به شهادت رسیده و همینطور ۹ نفر از رزمندگان دلاور مدافع حرم استان اردبیل در سوریه به شهادت رسیدند.

بابازاده خاطرنشان کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با تمام توان و اتحاد ایستاده بودیم امروز نیز در برابر توطئه‌های فرهنگی و در میدان جنگ اقتصادی باید با اتحاد ایستادگی کنیم تا به پیروزی نهایی دست یابیم.

ارسال نظرات