خبرهای داغ:
دیدگاه رییس بسیج اساتید گلستان در باره بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب ؛

شانه های جوانان انقلابی عهده دار بار مسئولیت گام دوم انقلاب

دکتر غلامرضا منتظری گفت: ولایتمداری مسئولین نباید در شعار باشد و در مقام عمل باید آن را ثابت کنند و به جوانان در زمینه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نقش واگذار کنند.
کد خبر: ۹۱۱۵۲۹۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،دکتر غلامرضا منتظری مسئول بسیج اساتید استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری گلستان ما در خصوص بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب  اظهار کرد: با توجه به بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری دو مرحله از  انقلاب اسلامی را می توانیم تصویر کنیم .

مسئول بسیج اساتید گلستان گفت: مرحله اول که گام اول قلمداد می شود از بهمن ۵۷ تا ۲۲بهمن سال ۹۷ است که  انقلاب اسلامی چهل ساله می شود.

وی افزود: طبق تحلیل رهبر معظم انقلاب در گام اول، شاهد موفقیتها، سربلندیها و پیروزیهای   شگفت افرین و معجزه اسا بوده ایم.

منتظری ادامه داد:  البته در مرحله اول دشمنی های خارجی را در کنار یک سری غفلتهای داخلی هم داشتیم که اگر آن غفلتها نبود بدون تردید دامنه و قلمرو موفقیتها و درخشش های انقلاب اسلامی بیش از این بود .

 جریان حق انقلاب، باطل را به زباله دان تاریخ سپرد

وی سپس با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: گام دوم با پیروزی انقلاب در سال 97 اغاز شد و حضور دشمن شکن مردم و  یاس و ناامیدی را در اردوگاه دشمن حاکم کرد و محاسبات کوتاه نظرانه آنان را بهم ریخت و نشان داد اراده جریان حق این است باطل را به زباله دان بسپارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به نقش جوانان درگام دوم انقلاب بیان کرد: ایشان این حکومت را زمینه ساز انقلاب مهدوی می دانند از این رو بحث کلیدی سخنان ایشان بر روی جوانان است  و می دانند این جوانان هستند که این نقش اساسی را انجام می دهند.

شانه های جوانان انقلابی عهده دار بار مسئولیت گام دوم انقلاب

منتظری بیان کرد: البته رهبر معظم انقلاب برای جوانانی که این مسئولیت مهم را می خواهند بر عهده گیرند شاخصه هایی را مطرح کردند و هر جوانی نمی تواند شانه هایش را زیر بار این مسئولیت قرار دهد و باید کسانی این کار را کنند که خودسازی را انجام داده باشند تا بتوانند دگر سازی کنند.

وی در توضیح این شاخصه ها گفت: مومن و انقلابی بودن،داشتن روحیه خودباوری و  انقلابی و مدیریت جهادی که از مسیر تهذیب نفس عبور کرده انداز شاخصه های مهم جوانی است که در این بیانیه مهم به آن اشاره شد.

متولیان باید جوانان را از متن به حاشیه بیاورند

وی نکته مهم دیگر در این بیانه مهم را تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش دولتمردان خواند و افزود:دولتمردان باید زمینه بروز و ظهور نقش افرینی جوان را فراهم کنند و گرنه جوان در حاشیه قرار می گیرد و معظم له خود در این راه پیشگام بودند و در انتصابات مربوطه مسسولیت را به جوانان واگذار کردند.

رییس بسیج اساتید گلستان تاکید کرد: ولایتمداری مسئولین نباید در شعار باشد و در مقام عمل باید آن را ثابت کنند و به جوانان در زمینه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نقش واگذار کنند.

احیاء فرهنگ مدیریتی دفاع مقدس  شاخصه گام دوم انقلاب

منتظری گفت: مقام معظم رهبری به پیوند معنادار جوانان و نسل اول انقلاب اشاره کردند و بایستی جوانان در مسئولیتهای خود از تجربه کسانی که در انقلاب نقش داشتند استفاده کنند چرا که اگر جوانان از این تجربه ها غفلت کنند توسط دشمنان دور خواهند خورد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید همان فرهنگ دفاع مقدس حاکم شود چرا که در آن دوران بسیاری از پیروزیها با ریسک پذیری جوانان حاصل شد.

منتظری افزود: مسئولین و متولیان امر باید به کادرسازی نسل جوان اقدام کنند و جوان کارآمد را پرورش دهند و نیاز است مسئولین با آماده سازی این جوانان آنان را در متن ببینند و نه در حاشیه.

وی بیان کرد: وقتی بیانیه رهبری انقلاب را می خوانیم میابیم که در عمل به خواسته ها و فرمایشاتشان کوتاهی شده است.

امید افرینی راه  رسیدن به تمدن نوین اسلامی

رییس بسیج اساتید گفت: در این بیانیه مهم اشاره شده است که مشکلات گام دوم انقلاب به اندازه گام اول نیست و در این زمان چالش دشمن با ما سنگیتر شده است اما ایشان با اعتقاد به سنت الهی می گوید با وجود این مشکلات پیروزی نهایی از آن ماست.

منتظری افزود: رهبر انقلاب تاکید دارند که رسیدن به تمدن نوین جهانی جز با ایجاد روحیه امید امکان ندارد و زمانتی که امید در جامعه باشد همراهی  مردم و نظام وجود خواهد داشت.

رییس بسیج اساتید بیان کرد: توجه مسئولین به اقتصاد مقاومتی گره مشکلات اقتصادی را باز می کند و کارنامه متولیان در بخش اقتصاد مقاومتی تحقق نیافته است.

وی گفت: تمام برنامه دشمن در سال آینده بر مشکلات اقتصادی مردم است و روی آن سرمایه گذاری کرده اند.

لزوم تبیین بیانیه راهبردی توسط مراکز تاثیرگذار فرهنگی

منتظری در ادامه به نقش مراکز تاثیر گذار فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید این بیانیه در مراکز تاثیر گذاری مانند صداو سیما،آموزش و پرورش و دانشگاهها و در بین خطبای نماز جمعه تبیین شود.

رییس بسیج اساتید توضیح داد: استادان باید مانند باران نرم و نه با شتاب برای نسل جوان این سخنان را بازگو کنند و این مباحث باید جزو گفتمان دانشگاهی قرار بگیرد و این بیانیه باید حتی بخشی از متون درسی دانشجویان قرار گیرد.

جوانان  بایداز انتظارات شکوهمند رهبری نسبت خود مطلع شوند

وی ادامه داد: محور بیانیه جوانان هستند برای همین جوانان باید خود از انتظارات شکوهمند رهبری نسبت به خودشان آگاه باشند.

منتظری بیان کرد: باید جلسه های تحلیل گفتمان در دانشگاهها و حوزه ها تشکیل شود و با ارائه راهکارهای مناسب آن را به بسته عملیاتی تبدیل کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: استادان دروس تخصصی در این زمبنه صحبت کنند و به تبادل و گفتگو بپردازند و این نسخه جامع و فراگیر و باید نقش جوانان را در ارائه مدل مناسب جدی بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار