جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ امروز افرادی مانند ترامپ راهبری تمدن غرب را در دست گرفته‌اند و این افراد جامعه غرب را رو به افول می‌برند.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۸۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین جشنواره امام علی(ع) سپاه گفت: ما در طلیعه پیمودن گام دوم انقلاب بزرگمان هستیم. گام اول را با تمام سختی‌ها و چالش‌ها در فضای نبردهای نابرابر با عزت و‌ سربلندی به فرجام رساندیم و زمینه‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امروز رهبر عزیزمان با آن بیانیه آسمانی که عمیق‌ترین مفاهیم الهام‌بخش امت اسلام را در خود متجلی ساخت ما را برای پیمودن راه‌های باقی‌مانده امیدوار کرد. 

سردار سلامی ادامه داد: همه ما می‌دانیم برای دست‌یابی به یک‌ تمدن بزرگ که شعائر و مفاهیم بزرگ شکل‌دهنده آن هستند، بدون تبدیل شدن به یک حقایق و زمین ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی عملی و واقعی تمدن اسلامی است. جدال چهل‌ساله ما با دشمنان بر سر همین موضوع است که اگر این مدل موفق شود، مرزهای جغرافیایی را پشت سر می‌گذارد.

وی اظهار داشت: در این میان همه آنچه در طول این چهل سال گذشته در نقشه‌های دشمن از تهاجم نظامی تا تحریم و فشار اقتصادی و عملیات روانی و مداخلات امنیتی تجربه کرده‌اید داستان به شکست کشاندن انقلاب اسلامی است و اثبات شده شکست‌دادن انقلاب اسلامی خارج از دایره تسلط قدرت‌های بزرگ است. اما به‌فضل الهی این نظریه امروز نه‌تنها در فضای ذهن بلکه در عالم واقعیت در منظر قضاوت جهانی باطل شده است.

سردار سلامی تصریح کرد: وقتی از گام اول صحبت می‌کنیم یعنی تمام این چهل سال تنها یک گام بوده است و ما برای پیمودن مسیر به‌سمت قله آماده‌ایم. ما در چالش‌ها متوقف نمی‌شویم و جهان برای ما گذرگاهی است برای رسیدن به قله‌های بزرگ و ترازهای بالایی از عزت ‌ استقلال و دانش.

جانشین فرمانده سپاه عنوان کرد: تمام حرکات ما در گام اول حرکت، در جهان ناشناخته‌ها بود، بنابراین مسیری که طی شد شبیه به یک معجزه بود. همه می‌دانیم هرگز دشمن راه‌های غلبه بر خودش را به ما نمی‌آموزد پس ما نیازمند علم تولیدشده توسط خود هستیم و نمی‌توانیم برداشتی کپی‌شده از ذهنیت و اندیشه دشمن باشیم، این قاعده عمومی حرکت ما است. ما همه این مسیر را با تولید دانش بر مبنای ارزش‌های خودمان گذرانده‌ایم. البته این بدان معنا نیست که از تجربیات علوم تجربی جهان استفاده نکنیم. علمی که اختصاصاً به ما تعلق دارد علم راهبردی دانش‌های تجربی است.

وی با بیان غربی‌ها با دستیابی به پیشرفته‌ترین علوم در مدیریت خود دچار مشکل هستند، تأکید کرد: علوم تجربی به‌تنهایی نمی‌تواند کافی باشد اما پیشرفت شگفت‌انگیز دانش تجربی وقتی در دست انسان‌های فاقد اخلاق قرار گرفت از آن بمب‌های اتمی به‌دست آمد، یعنی، علم اگر بدون راهبری الهی در دست جاهلان بیفتد، نتیجه‌اش انهدام سیاره زمین می‌شود.

وی با ابراز اینکه غرب، امروز در بحران‌های مختلف سیاسی و اخلاقی و اجتماعی به‌سر می‌برد، تصریح کرد: این بدان علت است که تجربیات آنها در خدمت از بین بردن امنیت و آسایش سایرین است زیرا علم آنها راهبری الهی نمی‌شود و در خدمت جاهلانی است که برای قدرت از آن استفاده می‌کنند.

سردار سلامی گفت: امروز آمریکایی‌ها می‌گویند "از نرخ تنزیل قدرت سیاسی برخوردار شده‌ایم" و علت آن را فقدان یک رهبر روحانی و الهی می‌دانند. امروز افرادی مانند ترامپ راهبری تمدن غرب را در دست گرفته‌اند و این افراد جامعه غرب را رو به افول می‌برند زیرا وقتی یک فلسفه سیاسی صحیح وجود نداشته باشد جامعه به‌سمت زوال خواهد رفت.

وی افزود: این فلسفه سیاسی ما است که به ما قدرت نفوذ داده است. نفوذ ما مادی و‌ سیاسی نیست بلکه نفوذ یک فلسفه عمیق الهی است و برای همین بدون آنکه هزینه‌ای صورت بگیرد توفیقات بزرگ به‌دست می‌آید. این فلسفه، دانشی را تولید می‌کند که دشمن نمی‌تواند بر آن غلبه کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اظهار اینکه "علم ما علمی است که با تفکر و اندیشه به‌دست آورده‌ایم"، گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب، آزادی اندیشه بود. قبل از انقلاب تراز اندیشه ما را دشمنان امروز ما تعیین می‌کردند. این بیانیه گام دوم، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است. همین که ما رهبری داریم که مستقل از تصمیم دیگران، بزرگترین فرازهای الهی را به ما می‌آموزد بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: فلسفه ما به ما می‌آموزد که هیچ بن‌بستی وجود ندارد. فلسفه ما فقط به شناختن قدرت خداوند است و وقتی این چنین است ما به فلسفه قدرت‌ها اعتنا نمی‌کنیم و‌ همین عامل است که موجب پیروزی می‌شود.

وی گفت: امروز در برخی علوم حتی در حال پیش افتادن از آمریکا هستیم. این قدرتی که امر‌وز در حمایت از انقلاب ما شکل گرفته است، قدرت نفوذ باورها و ارزش‌های ماست نه قدرت پول و ارعاب. امروز این ارزش‌های ماست که دامنه پیشرفت‌های علمی را معین می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در هر حوزه‌ای تولید قدرت کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه وسعت هر کشوری به‌وسعت و قلب و ذهن مردمان آن کشور است، گفت: ما برای پیشرفت و قوی شدن باید بدانیم همواره باید در مسیر کمال و پیشرفت باشیم. ما آموخته‌ایم که بر پایه ارزش‌های ثابت و روش‌های متغیر حرکت کنیم. مقاومت به‌معنی پیشرفت در حرکت و شکستن اراده دشمن و تحمیل اراده به او است. ما باید مدام خاکریزهای علمی را جلو‌ ببریم. ما هیچ‌ چیزی برای پیشرفت و الگو شدن کم‌ نداریم، فقط نباید به دشمن تکیه کنیم. اگر ما تکیه علمی و معرفتی خود را به دشمن بدهیم، ضرر خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار داشت: استقلال در اندیشه مبنای انقلاب ما بوده است. علم، ابزار قدرتمند شدن است و باید همواره علم را به‌دست بیاوریم. ما امروز باید توسعه‌دهنده مرزهای دانش باشیم تا قدرتمند شویم. ما به‌دنبال بازیابی مجد و عظمت تمدن اسلامی هستیم. ما می‌خواهیم این بیرق با قدرتی بیش از گذشته در اهتزاز باشد و این قدرت جهانی باشد.

ارسال نظرات