خبرهای داغ:
سردار معین پور :

هنرموثرترین زبان برای انتقال مفاهیم انقلابی به نسل جوان است فرهنگي

معاون سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: هنر بهترین و موثرترین زبان برای انتقال مفاهیم دینی ،ارزشی و انقلابی به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۴۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش بسیج سردار محمود معین پور روز دوشنبه در آیین گشایش مجموعه شهرک و شهربازی مقاومت و ایستادگی در مجتمع فجر سپاه در اهواز اظهار داشت: برپایی شهربازی مقاومت و ایستادگی با محتوای مسائل دینی، فرهنگی، انقلابی و دوران دفاع مقدس یکی از اقدامات موثر در راستای انتقال مفاهیم ارزشی از زبان هنر به نوجوانان است.
وی افزود: مجموعه شهرک و شهربازی مقاومت و ایستادگی ویژه نوجوانان و با ابتکار و طرحی نو برای اولین بار در استان برپا شده است.
معاون سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: در کارنامه ایران پیش از انقلاب اسلامی قراردادهای ننگینی منعقد شد که نیاز است این خیانت ها با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود .
وی بیان کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس دشمن با حمایت 35 کشور جهان به خاک ایران تجاوز کرد اما تنها مقاومت و ایستادگی ملت شریف ایران بود که دشمن را در اجرای اهداف شوم خود ناکام گذاشت.
سردارمعین پور تصریح کرد: آسیب رساندن به انقلاب همواره یکی از هدف های اصلی دشمن بوده که پس از نتیجه نگرفتن از جنگ سخت به سمت جنگ نرم روی آورده است و یکی از ابزارهای آن بازی های کامپیوتری و فضای مجازی است.
وی ادامه داد: از این رو درمجموعه شهرک و شهربازی مقاومت و ایستادگی بازی های فرهنگی و ورزشی مختلفی با مفاهیم اسلامی و انقلابی پیش بینی شده که بی شک تاثیر بسزایی در آگاه سازی جوانان دارد.
معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بر نهادینه کردن بحث استقامت و ایستادگی در بین مردم تاکید کرد و گفت: تحمل نوجوانان برای سخنرانی شاید تا اندازه ای کمتر از بزرگسالان باشد اما راه هنر زبان مطلوبی برای انتقال این ارزش ها است.

همچنین حجت الاسلام امیر میرعلایی معاون فرهنگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: باتوجه به تبلیغات منفی دشمن و تاثیر احتمالی آن بر نسل جوان، نیاز است که معارف اسلامی ، انقلابی و تربیتی را در قالب‌ روایتگری، بازی و ‌تئاتر برای فرزندان خود بازگو کنیم.
وی افزود: دشمن نیز از راه های مختلف بخصوص هنر و سینما برای آسیب رساندن به ارزش های اسلامی و دینی استفاده می کند و ما نیز باید با اجرای این برنامه های هنری و فرهنگی مانع این تهدیدها را خنثی کنیم.
معاون فرهنگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: هنر تاثیر بالایی در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی دارد که شهرک و شهربازی مقاومت و ایستادگی می‌تواند تاثیر بالایی در این زمینه داشته باشد.
وی بیان کرد: استکبار ستیزی را باید در دل جوانان تقویت کنیم چرا که دشمن نیز از راه های مختلف برای تخریب افکار جوانان در جنگ نرم در تلاش است .
آیین گشایش مجموعه شهرک و شهربازی مقاومت و ایستادگی روز دوشنبه با حضور معاون سپاه ولیعصر(ع) خوزستان، جمعی از مسئولان شهرداری اهواز و دیگر مسئولان استان در مجتمع فجر سپاه برگزار شد.
در بخش نمایشگاهی این مجموعه آثاری تصاویری از دوران پیش انقلاب به نمایش گذاشته شده و در بخشی دیگر نیز تاریخ دوران قاجار و رویدادهای مهم ایران به تصویر کشیده شده است.
همچنین در بخش های دیگر این مجموعه فضاهای مختلفی برای حرکت های رزمی ، نمایشی و فرهنگی نوجوانان ایجاد شده است. روایتگری درخصوص مفاهیم دینی، اسلامی و انقلابی و همچنین استکبارستیزی نیز از دیگر برنامه های روزانه این مجموعه است.
مجموعه شهرک و شهربازی مقاومت و ایستادگی از 6 تا 29 اسفندماه در مجتمع فرهنگی ورزشی فجر سپاه در اهواز دایر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها