مديريت، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و کانون بسيج اساتيد دانشگاه شيراز در بیانیه‌ای با حمایت از بیانیه ‌گران‌سنگ گام دوم ‌انقلاب ‌رهبرانقلاب ابراز امیدواری کردند: همه مسئولان اجرايي كشور مفاد اين بيانيه گران‌سنگ را سرلوحه و چراغ راه برنامه‌ريزي‌ها، تصميمات و اقدامات خود قرار داده و در مسير توسعه مادي و معنوي ايران عزيز گام بردارند.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۱۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

‌به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، مديريت دانشگاه شيراز، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شيراز ‌و بسيج اساتيد دانشگاه شیراز ‌ بیانیه مشترکی در حمایت از بیانیه حکیمانه ‌گام دوم انقلاب صادر کردند که در ادامه می‌‌آید:

بيانيه حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي) در طليعه دهه پنجم انقلاب اسلامي با عنوان گام دوم انقلاب اسلامي روح تازه‌اي در كالبد علاقمندان و دلدادگان اين نهضت الهي در ايران و سراسر جهان دميد.

معظم‌ له در اين پيام آكنده از اعتماد و اميد، صراط مستقيم انقلاب اسلامي را پايبندي و وفاداري به اهداف و آرمان‌هاي حضرت امام خميني(ره)، توكل بر قدرت لايزال الهي به‌ عنوان بالاترين و والاترين قدرت‌ها و بهره‌مندي از استعدادها و توانمندي‌هاي بي‌شمار و كم‌نظير داخلي دانسته‌اند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب، ارزش‌ها و شعارهاي انقلاب اسلامي همچون آزادي، اخلاق، معنويت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانيّت و برادري به دليل هماهنگي با فطرت پاك بشري، مورد اقبال و استقبال مردم در همه عصرها و همه كشورهاست.

ايشان با يادآوري دستاوردهاي بزرگ جمهوري اسلامي در زمينه‌هاي دفاع و امنيت، علم و فناوري، عمران و آباداني، مردم‌سالاري و مشاركت سياسي، استكبار ستيزي و محروميت‌زدايي، راه طي شده را تنها بخشي از مسير افتخارآميز به سوي آرمان‌هاي بلند نظام جمهوري اسلامي دانسته‌اند.

مقام معظم رهبري در اين بيانيه با ‌هفت توصيه در زمينه‌هاي علم و پژوهش، معنويت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادي، عزت ملي و روابط خارجي و سبك زندگي، مسيري روشن و پراميد را براي ملت ايران در راه رسيدن به قله‌هاي عزت، پيشرفت و افتخار ترسيم نموده‌اند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب، ۴۰ سال تجربه گرانبها در مسيري بسيار پرفراز و نشيب، گنجينه ارزشمندي است كه مي‌تواند چراغ راه حركت كشور در مسير توسعه و پيشرفت در آينده باشد.

ايشان در اين بيانيه، نيروي انساني مستعد و كارآمد بويژه نسل جوان مومن، دانا و پرانگيزه را مهم‌ترين ظرفيت اميدبخش كشور براي حركت به سوي قله‌هاي افتخار و علم و دانش را آشكارترين وسيله‌ي عزّت و اقتدار دانسته‌اند.

توجه و تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت توسعه و تعميق علم و پژوهش در گام دوم انقلاب اسلامي، فرصت مغتنمي براي متوليان امر آموزش عالي كشور است تا در راستاي منويات ايشان، براي تقويت زيرساخت‌هاي آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها، حركت در مرزهاي دانش، توسعه فعاليت‌هاي دانش‌بنيان در جامعه و تبديل دانش به ابزاري كارآمد براي حل مشكلات جامعه تلاش نمايند.

اميد است همه مسئولان اجرايي كشور مفاد اين بيانيه گران‌سنگ را سرلوحه و چراغ راه برنامه‌ريزي‌ها، تصميمات و اقدامات خود قرار داده و با توكل بر ذات اقدس الهي در مسير توسعه مادي و معنوي ايران عزيز گام بردارند. ان‌شاءالله.

 

ارسال نظرات