خبرهای داغ:
ششمین جشنواره اسوه های صبر و استقامت و تجلیل از مقام مادران و همسران شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم، شامگاه دوشنبه همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۱۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم ، در آیین که آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و برخی از مسئولان حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت: خداوند بین مرد و زن دوستی و مودت قرار داده است، ولی در بسیاری از مجلات که از حقوق زن صحبت می‌کنند، مهربانی و عطوفت زن به مرد را مغایر با حقوق آن می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به دیدگاه متفاوت فرهنگ غرب به زن افزود: غربی‌ها اسلام و مسلمانان را متهم می‌کنند که با دعوت زنان به صبر و فداکاری آن‌ها را به بردگی و اسارت می‌کشند، در حالی که این مساله بیش از هر چیز ناشی از روحیات و ویژگی‌های ذاتی یک زن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیداری فکری و فرهنگی و همچنین تغییر نگرش بوجود آمده در جوامع غربی در رابطه با موضوع زن و خانواده، خاطر نشان کرد: سال گذشته بزرگترین تظاهرات تاریخ فرانسه در حمایت از خانواده انجام شد و یکی از اندیشمندان این کشور نیز با ارائه اسناد معتبر ثابت کرد، صهیونیست‌ها نقش عمده‌ای در متلاشی کردن خانواده‌های اروپایی دارند، تا از این طریق بر آن‌ها سلطه یابند.

وی فرهنگ غرب را ترویج دهنده بی رحمی و به دور از هر گونه فداکاری و گذشت توصیف کرد و گفت: مادر یک موجود فداکار است و همه مدیران باید مانند مادران، فداکارانه عمل کنند.

پناهیان یادآور شد: فلسفه سیاست و مدیریت نیز فداکاری است و همان کسانی که می‌خواهند در خانواده، فداکاری را از بین ببرند به دنبال از بین بردن فداکاری در مدیریت نیز هستند.

در شب میلاد فرخنده دخت نبی مکرم اسلام، ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) شهر مقدس قم یکپارچه غرق در نور و سرور است و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این میلاد خجسته و مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و بیوت مراجع، با حضور ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برپا شده است.

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر اسلام (ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها