نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه دشمن امروزه بزرگان حوزه‌های علمیه را نشانه گرفته است، گفت: دلیل اصلی این هدف دشمن این است که بیش از ۹۵ درصد مردم دینشان را از حوزه‌های علمیه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۲۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسج از یرد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی صبح امروز در جشن تلبس طلاب استان یزد با اشاره اینکه اگر انسان بخواهد به سعادت دست یابد باید با دو بال پرواز کند اظهار داشت: این دو بال شامل بال ایمان به خدا و خدمت رسانی به خلق خدا است که طبق روایات و احادیث بیان شده، روحانیون و طلاب از هر دو بال برخوردار هستند.
نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه روحانیون و طلاب خدمتگزار دین، مجری اهداف رسول الله (ص)، مدافع ارزش‌های اسلامی و دفاع از آرمان‌های شیعی هستند تصریح کرد: امروزه یکی از افتخارات تشیع و ملت ایران این است که جلودار فکری آن‌ها یک نوع لباس معین دارد.
وی اضافه کرد: همانگونه که در مکه اگر خوب بنگرید میبینید که هیچ ملت و کشوری جلودار فکریشان لباس مشخص و معینی ندارد، ولی شیعیان ایرانی یک روحانی را به عنوان جلودار خود انتخاب میکنند که آن‌ها را از دیگران ممتاز کرده است.
مدرسی وظیفه «تحصیل و تعمیق دینی»، «بیان و اجرای احکام دینی» و «دفاع از ارزش‌های اسلامی» را سه وظیفه اصلی روحانیون دانست و گفت: این سه وظیفه بسیار مهمی است که باید توسط روحانیون و طلاب به خوبی در سطح جامعه اجرا شود.
نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد عنوان کرد: همه وظیفه داریم نسبت به لباس روحانیون حساس باشند، امام خمینی (ره) نیز نسبت به این لباس حساسیت بسیار داشتند.
وی با اشاره به اینکه لباس روحانیون، پرچم دفاع از ارزش‌های اسلامی است اذعان داشت: این پرچم همیشه باید برافراشته شود و خدایی نکرده نباید نسبت به آن بی احترامی، بیتوجهی و بیاعتنایی باشد.
مدرسی با بیان اینکه امروز بیش از ۹۵ درصد مردم دینشان را از حوزه‌های علمیه دریافت میکنند اظهار داشت: یکی از دلایلی که حوزه‌های علمیه و بزرگان حوزه‌ها مورد هجوم از سوی دشمنان قرار میگیرند، همین مسئله است که مردم اعتقاد بسیاری به این مجموعه ارزشمند دارند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات