جشن میلاد کوثر با حضور امام جمعه، مسئولین ادارات و نهاد‌ها فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم ومعزز شهدا و اقشار مختلف مردم در سقز برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۴۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در تقویم هجری قمری به مناسبت میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه (سلام الله علیه) روز بیستم ماه ربیع الثانی به نام روز مادر و روز زن نامگذاری شده است، در این راستا بسیج جامعه زنان شهرستان سقز صبح امروز سه شنبه ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ هجری شمسی، مصادف با بیستم ربیع الثانی ۱۴۴۰ هجری قمری، طبق رسم سالانه خود مراسمی تحت عنوان جشن میلاد کوثر در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی این شهرستان با حضور امام جمعه، مسئولین ادارات و نهاد‌ها فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم ومعزز شهدا و اقشار مردم برگزار کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز در سخنرانی این مراسم، روز ولادت حضرت زهرا برای پاسداداشت جایگاه مادر را امری بسیار ارزشمند دانست و گفت: هرچه داریم از مادر است، جایگاه، هنر، شان و منزلت اجتماعی و ... از همین نام و وجودیت مادر است، چرا که برای نجات و وجودیت یک جامعه موفق باید همین جایگاه مادر را پاس بداریم و چه روزی بهتر از این روز مبارک که روز ولادت دخت نبی اکرم رسول خداست.

شفیع خانی با اشاره به اینکه اسلام به خانواده به عنوان یک نهاد مقدس نگاه کرده است افزود: اگر در خانواده آرامش و همدلی و وحدت وجود داشته باشد در جامعه خود نمایی کرده و عواقب مثبت آن را با تحویل فرزند نیک و آینده ساز جامعه خواهیم دید و این نیازمند کنار هم قرار گرفتن، همکاری و همفکری زن و مرد خواهد بود.

این مسئول در ادامه تشریح کرد: نوع دوستی و انسان دوستی مایه آرامش خواهد بود، که متاسفانه امروز شاهد آن نیستیم و با وجود طلاق‌های مکرر و زیادی که در این زمان با آن روبرو هستیم به ما ثابت شده است.

وی افزود: باید در خانواده ارتباطی سالم و احترامی دوطرفه داشته باشیم تا خانواده‌ای سالم را شاهد باشیم چرا که در خانواده‌ای موفق شاهد گذشت و بخشش هستیم، و باید ایثار و فداکاری را در خانواده‌های این جامعه اسلامی رونق دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سقز در مورد خانواده‌ای موفق اظهار داشت: ما نباید خانواده‌ای موفق را در خوشبختی ظاهری آن ببینیم، بلکه باید ببینیم این خوشبختی واقعی و در راستای منویات دین است، تربیت فرزندان و رفتار روز مره ما در راستای دستوراتی دینی ماست؟ آن وقت باید خانواده‌ای موفق را ارزیابی کنیم و مورد قضاوت قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شفیع خانی مهارت زندگی توصیف کرد و گفت: ما باید به عنوان یک خانواده در زندگی به دنبال مقصر نباشیم، چون زندگی امری مشترک و باید با همدلی مشکلات را حل و به دنبال راهکار حل آن باشیم و هر کس به اندازه سهم خود مسئولیت پذیر خطا‌های پیشروی خانواده باشیم در این عین وقتی فرزندان هم همچین رفتار‌هایی را در خانواده خود ببینند، خود به خود راه موفقیت یا منحرف خود را تشخیص و انتخاب خواهند کرد.

شفیع خانی در پایان زندگی را با رفتار زنبور مقایسه کرد و تصریح کرد: زنبور عسل هزاران کیلومتر راه را می‌پیماید تا زندگی خود را پایدار نگه دارد پس ما مسلمانان نیز باید در زندگی کلمات زیبا را به کار ببریم، در زندگی لحن تند نداشته باشید، در زندگی مشترک خودتان را عقل کُل ندانید و به طرف مقابلتان نیز حق دهید و لجباز نباشید و قبول کنید که طرف مقابل شما نیز دارای عقل و ایده‌های خاص خود نیز است چرا که اگر از چنین رکن‌هایی پیروی نکنیم باید شاهد از هم پاشیدن خانواده باشیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم گروه سرود هنرستان کاردانش آزادی با اجرای سرود "مادر" این روز فرخنده را پاداشتند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات