نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها، چالش‌ها» اظهارداشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت های کشور به خصوص نیروی انسانی جوان، تحقق اهداف مادی و معنوی خود را دنبال می کند تا با راهکارهای عملی برای غلبه بر چالش ها حرکت مردم ایران را با مدیریت جهادی و کارآمدی انقلاب در مسیر تمدن سازی اسلامی تسریع کند.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۹۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم  با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در عصر جاهلیت مدرن، دو ابر قدرت را به چالش کشید، گفت: انقلاب ملت ایران ارائه الگوی متعالی و متکی بر اندیشه اسلامی، نظام مستحکمی در ایران مستقر کرد.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، تاثیرات و بازتاب‌های گسترده و عمیقی در منطقه و در نظام بین‌الملل برجای گذاشت و همچنین انقلاب اسلامی با پایان دادن به نظام طاغوت، کشور را از انحطاط طولانی مدت رهایی بخشید و با تامین امنیت و آسایش مردم، زمینه توسعه و پیشرفت‌های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف را فراهم کرد.
حجت‌الاسلام  آل‌هاشم با بیان اینکه امروز کشورمان در بسیاری از فناوری‌ها چون هسته‌ای، موشکی، نانو، سلول‌های بنیادی جزو برترین‌های جهان است، خاطر نشان کرد: وجود میلیون‌ها تحصیل کرده، هزاران واحد دانشگاهی و صدها شرکت دانش بنیان از جمله ثمرات و بسترهایی است که انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه دستاوردهای غیرمادی علاوه بر احیای حاکمیت دینی، استقلال، عظمت و عزت ایران را رقم زده و با پایداری برشعار محوری "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، ایران را به عنوان مستقل‌ترین کشور منطقه و از مقتدرترین کشورهای جهان بدل کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه مشارکت مردم را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فراهم آورد، افزود: علیرغم تهاجم شدید فرهنگی دشمن از طرق مختلف، انقلاب در ایجاد و حاکمیت فضای معنوی در جامعه توفیقات بسیاری داشته و رویش‌های فراوانی در امتداد حیات انقلاب اسلامی ‌شکل گرفته است.
وی حضور هزاران جوان پاک در مراسم و مناسک دینی، اردوهای جهادی و دفاع از حریم اهل بیت را نشان از رویش‌های انقلاب عنوان کرد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت، عملکرد انقلابی، آرمان‌ها و وفادار ماندن به شعارهای اساسی خود در معرض دشمنی و خصومت قدرت‌های استکباری قرار دارد، گفت: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، اکنون راهبرد انقلاب برای دهه‌های آتی روشن بوده و پیش روی نیروهای انقلابی قرار دارد، از این‌رو هیچ عذری برای قصور پذیرفته نیست.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید با بیانیه گام دوم انقلاب برخورد همایشی و تشریفاتی داشته باشیم افزود: با توجه به اینکه مسیر تعالی و پیشرفت کشور و دستیابی به تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب ترسیم شده، بازخوانی، تحلیل و نظریه پردازی در مورد آن از الزامات اساسی است.
وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی با ارایه الگوی مردم سالاری دینی و کارآمدی دین در اداره جامعه، روی کار آمده است، افزود: کارآمدی حکومت‌ها از طریق "اهداف، امکانات و موانع" مورد سنجش قرار می‌گیرد که انقلاب اسلامی از بعد اهداف به دنبال تحقق اهداف مادی و معنوی بوده و در عین توجه به دنیا در تلاش برای سعادت اخروی انسان‌ها نیز است.
نماینده ولی فقیه در استان تشریح کرد: از بعد امکانات و موانع نیز ایران اسلامی هر چند امکانات مناسبی دارد اما با موانع و چالش‌‌های بسیاری مواجه بوده و شرایط فعلی اقتضا می‌کند تا همه مسئولان، مردم و جوانان با درک صحیح موقعیت انقلاب و تلاش برای ارتقای سطح کارآمدی انقلاب، حرکت انقلاب را در مسیر تمدن سازی اسلامی تسریع کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان به نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب در هدایت و راهنمایی کشتی انقلاب در دریای پرتلاطم امروز اشاره کرد و گفت: رهبری در دهه‌های گذشته، کشور و انقلاب را از امواج سهمگین توطئه‌ها و دسیسه‌ها به سلامت رها کرده‌اند و از مسیرهای پرخطر عبور داده‌اند. باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها