فعالیت دوباره ساخت سد سرپری شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۱۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه آغاز فعالیت دوباره ساخت سد سرپری دهدشتگفت:ساخت سد سرپری از سال ۱۳۹۰ آغاز شد که به علت کمبود اعتبار و معارضات مردمی متوقف شد.
یعقوب دمساز امسال با پیگری مسئولان و رفع معارضات اجتماعی فعالیت ساخت این سد از سر گرفته شد و هم اکنون کار ساخت جاده ارتباطی روستای سرپری از مسیری جایگزین در دست اجرا است.
وی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت این سد گفت: در سال‌های گذشته، خط انتقال برق و فیبر نوری در مسیر ساخت این سد جابجا شده و پی تاج سد نیز بتن ریزی شده بود که امسال نیز جاده ارتباطی روستا نیز خاکبرداری شد.
دمساز ادامه داد: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال در این سد هزینه شده که برای تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت تامین اعتبار تا ۳۶ ماه آینده این سد به پایان میرسد.
وی گفت: کار خاک برداری جاده جایگزین دسترسی به روستای سرپری به اتمام رسیده و هم اکنون در حال ساخت پل ارتباطی به این روستا هستیم.
دمساز هدف از اجرای این سد را توسعه فضا‌های تفریحی و گردشگری و هم چنین توسعه بخش کشاورزی بیان کرد و ادامه داد: سد سرپری با ظرفیت ذخیره سالانه ۴ میلیون متر مکعب آب محلی مناسب برای جذب سیلاب‌های خطرناک و مکان تفریحی برای جذب گردشگران است.
رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه اضافه کرد:با تکمیل این طرح ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم پایین دست این سد نیز آبیاری می‌شود.
ارسال نظرات