یک محقق جوان گفت: کافیست برای اعتقاد قلبی به حل مشکلات واقعیت های اقتصادی را ببینیم و در جهت آنها برنامه ریزی کنیم،امروز امیدد بستن به آمارهای عددی راه حل برطرف شدن تنگناهای اقتصادی نیست و مسئولین بهتر است آمارها را در سفره های مردم و رضایت آنها ببینند.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۶۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امید فاضلی دانشجوی برتر کارشناسی ارشد و محقق نمونه در جشنواره های ملی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: این روزها در همه محافل چالش های اقتصادی در رأس همه صحبت های بین مردم قرار گرفته است و از همه مهمتر اینکه چه راه کاری برای عبور از این چالش ها و بحران های معیشتی می تواند وجود داشته باشد!

وی افزود: متأسفانه روز به روز شاهد این هستیم که سفره های مردم کوچک تر می شود و از طرف دیگر معضل بیکاری که از سال ها قبل وجود داشته است هر روز جدی تر می شود.

این دانشجوی بسیجی اظهار داشت: در واقع این افزایش بیکاری دو جمعیت را تحت تأثیر گذاشته است،اول اینکه برای جامعه تحصیل کرده و جوان کشور شغل به اندازه کافی ایجاد نشده است و قشر دوم هم که روز به روز به جمعیت بیکاران اضافه می شود شغلشان را به نوعی از دست می دهند و یا به تعبیری امنیت شغلی برای جمعیتی از بین می رود.

وی عنوان کرد: با توجه به جامعه وسیعی که این دو قشر در کشور را در برمیگیرد می توان به این نتیجه رسید که معضل بیکاری مهمترین بحران کشور است که عوامل مخرب دیگر هم تحت تأثیر آن قرار گرفته اند.

این محقق برتر جوان بیان داشت: از مهمترین معضلاتی که عامل آن بیکاری و نبود شغل است از بین رفتن بنیان خانواده می باشد که امام خامنه ای هم در دیدار اخیر با مداحان به این نکته اشاره جدی داشتند.

وی افزود: دشمنان استکباری سالها با برنامه ریزی های دقیق و پیچیده برای از بین بردن بنیان خانواده نتوانستند موفقیتی کسب کنند،ولی امروز با توجه به تنگناهای اقتصادی و معیشتی که برای مردم به وجود آمده است مشاهده می کنیم که این ضربه ها به بنیان خانواده کمی جدی تر شده اند.

فاضلی تأکید کرد: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم طی این شش سال اخیر نتوانسته است توقعات مردم را در هر زمینه ای برطرف کند،دولتمردان با گذاشتن همه تخم مرغ های خود در سبد برجام و غرب ظرفیت های کشور را که کنار گذاشته اند هیچ بلکه دغدغه های مردم کشور را هم فراموش کرده اند و به تعبیری یادشان رفته که انقلاب اسلامی به جهت یاری رساندن به مستضعفین تشکیل شده است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: اکنون در این شرایط بحرانی وقت آن است که دولتمردان چشم امیدشان به آمریکا و اروپا را ببندند و حل مشکلات را در درون کشور ببینند،راه کار حل این معضلات در داخل است و به تعبیر تمام کارشناسان زبده راه حل عبور از شرایط فعلی ایجاد شغل پایدار با کمک راه انداختن تولید داخل است.

این دانشجوی برتر در پایان خاطر نشان کرد: کافیست برای اعتقاد قلبی به حل مشکلات واقعیت های اقتصادی را ببینیم و در جهت آنها برنامه ریزی کنیم،امروز امیدد بستن به آمارهای عددی راه حل برطرف شدن تنگناهای اقتصادی نیست و مسئولین بهتر است آمارها را در سفره های مردم و رضایت آنها ببینند.

ارسال نظرات