معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از حذف پیک نوروزی در مدارس ابتدایی و اجرای طرح عید و داستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۸۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش دانش آموزی  خبرگزاری بسیج، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) روز زن و مادر، اظهار کرد: برای اجرای سند تحول از دو طریق اقدام کردیم که اول بازنگری برنامه تدبیر برای مدیران مدارس ابتدایی بود و راه دوم این بود که سعی کنیم نگرش غلط درباره تربیت را حذف و اصلاح کنیم و بحث مهارت محوری مورد تمرکز قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای اجرای سند تحول باید سراغ مدارس برویم و برخی رویه های غلط را بتوانیم حذف کنیم و دانش‌‌آموزان مطابق سند تحول بنیادین پرورش یابند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه شاهد مقاومت‌هایی در این مسیر بودیم، گفت: شاهد مقاومت‌‌های از سوی کسانی بودیم  که سودهایی از فعالیت‌ها در مدارس می‌بردند و به دنبال شائبه بودند حتی به سراغ حوزه‌های علمیه رفته بودند و اطلاعات غلط داده بودند که پیگیری کردیم و اطلاعات درست دادیم.

وی با اشاره به بخشنامه مدرسه محوری وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: برخی برنامه‌ها را که از مرکز کار می‌کردیم به مدارس واگذار کنیم مثل درس پژوهی معلمان است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته پیک نوروزی حذف شد و به جای آن طرح عید و داستان اجرا شد که بر اساس مرکز ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش رصد کردیم که ۸۶ درصد مقید به طرح عید و داستان بودند و البته در برخی جاها مثل تهران مشکلاتی بود که برای امسال رفع شد.

وی ادامه داد: امسال طرح عید و داستان اجرا می‌شود البته در بخشنامه تغییراتی به وجود آمده است.

حکیم‌زاده اضافه کرد: اینکه جامعه بعد از سال‌ها که کودکان در کانون توجه نبوده است اما در خصوص برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش واکنش نشان داد، ما را امیدوار کرد که مسئله تربیت در دوره کودکی، یکی از دغدغه‌ها و مسائل اجتماعی و در کانون توجه است.

وی با اشاره به توجه به شادابی و نشاط در مدارس گفت: چهارچوب توانمندسازی را با عنوان خشونت زدایی از مدارس تهیه کردیم که هدفمان این است که دانش‌آموزان در کنار فضای فیزیکی خوب، فضای روانی و اجتماعی داشته باشند و تلاش می‌کنیم با ایجاد آگاهی، اشکال مختلف خشونت چون برچسب زنی شناخته شده و رفع شود تا در راستای بانشاط سازی حرکت کنیم.

ارسال نظرات