خبرهای داغ:
معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: به شهادت آمار نیروهای مسلح کمترین جرم را نسبت به سایر اقشار دارند اما جرایم در این قشر حساس است و وجود یک جرم هم برای نیروهای مسلح زیاد است.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۳۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، ابراهیم مهرانفر پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی استان اصفهان اظهار کرد: در مراودات اجتماعی بعضی واژه‌ها زیاد کاربرد دارد از جمله حق و تکلیف، حق یعنی سهم، مال و به اصطلاح امتیازی است که یک فرد در جامعه به دست آورده و باید محترم شمرده شود، در مقابل حق تکلیف قرار دارد، به جز خداوند که محق مطلق است هیچ کس نیست که حق داشته باشد اما تکلیف نداشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: برای اینکه به حق خود قانع باشیم باید یک سری ارزش‌ها را پاس بداریم، مهمترین ارزش دین است و باید تمام قضاوت‌های ما بر اساس دین باشد، ارزش جان آدم‌ها بسیار مهم بوده و آبروی انسان‌ها، مال مشروع و عقل نیز ارزش است، انسان‌های عاقل متدین هستند و انسان‌های متدین باید عاقل باشند، جامعه‌ای که بر مبنای عقل حرکت کند دچار مشکل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین محصول ناشی از اجرای ارزش‌های اسلامی برقراری ثبات در جامعه است، ادامه داد: برقراری امنیت و عدالت نیز از دیگر محصولات اجرای ارزش‌هاست، در جامعه عدالت‌محور ظلم، ستم، تبعیض و نابرابری نخواهد بود، اگر چنین جامعه‌ای را داشته باشیم جرم، گناه و ناخالصی نخواهیم داشت.

مهرانفر خاطرنشان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر و آزادی با پروراندن یک عده جانی گروه‌هایی تحت عنوان گرو‌ه‌های تکفیری را ایجاد می‌کنند، آمریکا و‌ رژیم کودک‌کش صهیونیستی آن‌ها را تجهیز کرده و رژیم‌های مرتجع منطقه از آن‌ها حمایت می‌کنند، اینها روی ارزش‌ها پاگذاشته و آن‌ها را نقض می‌کنند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای دو بعد انسانی و حیوانی هستند و همه بعد حیوانی دارند اما بعد انسانی آدم‌ها را از هم جدا می کند، گفت: شاخصه زنده بودن حرکت به سوی خدا و حرکت دادن دیگران به سوی خدا است؛ انبیا، صلحا و شهدا به این دلیل زنده هستند که یاد، نام، گفتار و آرامگاه‌شان انسان‌ها را به سمت خدا حرکت می‌دهد، برای رسیدن به این مرحله باید برکت الهی شامل حال افراد شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما در همین مسیر زنده بودن حرکت می‌کنند، عنوان کرد: اسلامی، ولایی، مردمی بودن، نظم و انضباط و اقتدار بیرونی از شاخصه‌های نیروهای مسلح است؛ نیروهای مسلح ما چنان در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند که دشمن فکر حمله نظامی را از سر بیرون کرده و به جنگ اقتصادی و فرهنگی روی آورده است، امید داریم با هوشیاری مسؤولان و همراهی مردم این پیچ تاریخی را رد کنیم و نشان دهیم از آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد.

مهرانفر تصریح کرد: کشوری که نیروهای مسلح مقتدر داشته باشد امنیت، عزت و اقتدارش حفظ می‌شود اما اگر آمادگی نداشته باشد هر لحظه باید منتظر حمله باشد، رمز این اقتدار صاحب قدرت بودن و دانایی محوری است، نیروهای مسلحی می‌توانند مقتدر باشند که دانا، آگاه، بصیر و متخلق به اخلاق باشند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه بیان کرد: داشتن سلامت نخستین شرط قدرتمند بودن است، سازمان قضایی باید تلاش کند سلامت نیروهای مسلح حفظ شود، به شهادت آمار نیروهای مسلح کمترین جرم را نسبت به سایر اقشار دارند اما جرایم در این قشر حساس است و وجود یک جرم هم برای نیروهای مسلح زیاد است.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از افتخارات سازمان قضایی نیروهای مسلح است، اذعان کرد: از سال 76 تا 96 چهار برنامه پیشگیری از جرم به صورت علمی، عملیاتی و میدانی تدوین شد، در طی 20 سال امروز به درستی ادعا می‌کنیم که با این اقدامات آمار جرایم در نیروهای مسلح را توانسته‌ایم کنترل کرده و جرائم افزایش نداشته‌اند؛ 643 راهکار اجرایی احصا و برای اجرا ابلاغ شد و نیروهای مسلح از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مهرانفر در پایان با بیان اینکه در سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری کیفری، وضعی و اجتماعی را دنبال می‌کنیم، مطرح کرد: اهمیت سازمان قضایی از اهمیت نیروهای مسلح مشخص و در ادامه این اهمیت از وظیفه نیروهای مسلح مشخص می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها