استاندار مرکزی در جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج سازندگی:

بسیج سازندگی با فعالیت های عمرانی و پیوست فرهنگی اقدامات چشمگیری را در کشور انجام داده ا ست/ انتصاب مسئول جوان بسیج سازندگی استان می تواند الگوی خوبی باشد

استاندار مرکزی گفت: در سایه همبستگی و وحدت و انسجام یکپارچه بین مردم و مسئولین می توانیم تحریم های سنگین تر از اینها هم پشت سربگذاریم و قبلا در طی این 40 سال گذشته این توانایی را نشان داده ایم و امیدواریم در سال 98 این رشدها و پیشرفت های گسترده ادامه یابد.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۵۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: حضرت زهرا(س) متعلق به همه عالم هستی است و ایشان در تربیت فرزند،احترام به همسر،روش های زندگی و احترام به پدر و مادر می تواند الگوی مناسبی برای همه ما باشد و تقارن این جلسه را با ایام نیک و فرخنده ولادت این بانوی بزرگوار به فال نیک می گیریم.

وی افزود: استان مرکزی در یازده ماه گذشته سال 910 میلیارد دلار کالا به 80 کشور دنیا صادر کرده است که این از افتخارات بزرگ استان محسوب می شود و توفیقی برای تولید کنندگان استان در سالی که دشمنان قرار بود با تحریم های ظالمانه کمرملت ایران را بشکنند اما به لطف خدا و همت همه ما کمر خود دشمنان را شکستیم.

استاندار مرکزی اظهار داشت: به فرموده آقای رئیس جمهور تراز تجاری ایران در بخش صادرات غیر نفتی یک و نیم میلیارد ریال مثبت بوده است که در استان مرکزی این شاخص حدود یک درصد نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده است.

وی افزود: تراز تجاری که در این صادرات 910 میلیارد دلاری انجام شده است بیش از 55 درصد و مثبت بوده که حدود 380 میلیارد دلار واردات داشتیم و این یک موفقیت بزرگ برای این پروژه به برکت 40 سالاستان است.

آقازاده تأکید کرد: در سایه همبستگی و وحدت و انسجام یکپارچه بین مردم و مسئولین می توانیم تحریم های سنگین تر از اینها هم پشت سربگذاریم و قبلا در طی این 40 سال گذشته این توانایی را نشان داده ایم و امیدواریم در سال 98 این رشدها و پیشرفت های گسترده ادامه یابد.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آغاز پروژه 40 هزاری بسیج سازندگی در کشور هستیم و این 40 هزار پروژه به برکت 40 سال ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امیدواریم استان مرکزی بتواند این هزار پروژه ای که به آن اختصاص داده شده را با موفقیت تمام کند و در گام دوم انقلاب که متعلق به جوانان است اینگونه تلاش های جهادی باید بیشتر وجود داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه سردار کریمی و تیم ایشان تعامل بسیار خوبی با بخش های مختلف استان دارند و یک هم افزایی با دستگاه های اجرائی وجود دارد و امیدواریم که با کمک یکدیگر بتوانیم این هزار پروژه را به دو هزار و بیشتر برسانیم و این نیازمند این است که همه دستگاه ها و مسئولین در بخش های مختلف کمک کنند.

آقازاده بیان داشت: ممکن است در بحث های فرهنگی و سیاسی دیدگاه هایمان متفاوت باشد ولی در موضوع عمرانی و پیشرفت ها چیزی به نام اصلاح طلب و اصولگرا و حتی کسانی که با انقلاب زاویه ای دارند وجود ندارد بلکه همه ما منافع مشترکی به نام پیشرفت و آبادانی کشور داریم.

وی افزود: در انجام کار برای توسعه استان همه سعی می کنیم گوی سبقت را برباییم و در مسائل مربوط به پیشرفت کشور این دیدگاه های سیاسی و اختلاف نظرها نقشی ندارند و با هر قومیت و رنگی به دنبال پیشرفت کشور هستیم.

استاندار مرکزی در همین خصوص تأکید کرد: انقلاب اسلامی در طی این 40 سال با یک مسیر سخت خوشبختانه موفق بوده است و اصلا با دیگر دوره ها قابل قیاس نیست و در مواردی هم که مقایسه انجام می شود برای کسانی مطرح است که آن دوران را ندیده اند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی جوانان در روستاها و مناطق محروم امکانات خوبی را دارند و این نشان دهنده این است که کشور در طول این مدت در بخش های عمرانی،سازندگی و پیشرفت زیر ساخت های خوبی ایجاد کرده است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی در طول این دو دهه شروع فعالیت خود بسیار موفق عمل کرده است و همینطور که جهاد سازندگی به دستور حضرت امام(ره) شکل گرفت بسیج سازندگی هم توسط مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی اظهار داشت: اقدامات محرومیت زدایی بسیج سازندگی در کشور بسیار چشمگیر بوده است و این نشان دهنده توان و کارآمدی نیروهای جوان انقلاب است که البته نظارت ها هم باید برای تقویت و بهبود روند کار وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر از امکاناتمان خوب و به درستی استفاده کنیم می توانیم آینده 300 سال کشور را با همین ابزارها و امکانات تأمین کنیم و در تمامی کارها باید استانداردها و آیین نامه های لازم را هم رعایت کینم که بسیج سازندگی توانسته است با دقت و کیفیت خوبی مأموریت های خود را انجام دهد و امیدواریم که بتوانیم فعالیت های بسیج سازندگی را به بخش های خیلی محروم برسانیم.

وی تأکید کرد: بسیج سازندگی هم با کار عمرانی و هم با پیوست فرهنگی در کنار آن یک نوع الگو برای سایر دستگاه ها ایجاد کرده است.

استاندار مرکزی با اشاره به لزوم تمامی دستگاه ها با بسیج سازندگی گفت: در اینجا به همه دستگاه ها دستور و تأکید میکنم در زمینه انجام پروژه های خرد و متوسط مخصوصا در روستاهای کوچک و شهرستان ها بسیج سازندگی را در نظر داشته باشند و البته این به معنای نادیده گرفتن بخش خصوصی نیست.

وی افزود: در محرومیت زدایی نباید عمدتا به اعتبارات دولتی بسنده کنیم،بلکه بخش خصوصی را راغب کنیم که با بسیج سازندگی یک هم افزایی داشته باشند و برای انجام پوژه ها به یکدیگر کمک کنند.

آقازاده در همین خصوص تصریح کرد: درحقیقت اینجا بخش خصوصی با بخش مردمی تلفیق می شود که همکاری نزدیک این دو بخش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امیدواریم آقای محترمی بتوانند در مأموریت های بسیج سازندگی موفق عمل کنند و الگویی برای مدیران جوان ما باشند.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است برنامه های سال آینده را در همین یکی دو هفته اخیر برنامه ریزی شود تا یک جمع بندی کلی از افق سال 98 داشته باشیم و خانم یادگاری هم در این زمینه همکاری های لازم طبق دستورالعمل ها داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار