خبرهای داغ:
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان همدان:

عملیاتی کردن فریضه امر به معروف از اوجب واجبات است/ بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به فرمایشات امام راحل که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، عملیاتی کردن فریضه امر به معروف را در این راستا دانست و گفت: اوجب واجبات این است که امر به معروف را عملیاتی کنیم تا افراد از مسیر اهداف و آرمان‌هایی که برای انقلاب اسلامی لحاظ نشده خارج نشوند.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۵۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

عملیاتی کردن فریضه امر به معروف از اوجب واجبات است/ بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در جلسه توجیهی اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به تاکید برخی افراد بر لزوم راه‌اندازی وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور اظهار کرد: برخی افراد اعتقاد به راه‌اندازی وزارتخانه امر به معروف و ساختار دولتی برای این فریضه دارند اما به اعتقاد بنده اگر این  ساختار و وزارتخانه در نظام تشکیل نشده به دلیل این است که امر به معروف را تنها نمی‌توان به قشر خاصی مختص کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از آمران امربه معروف و نهی از منکر در راستای  ترویج این فریضه مهم و الهی است، گفت: اگر امربه معروف و نهی از منکر ساختار ابلاغی ندارد به دلیل این است که وظیفه و رسالت عمومی مردم است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه همه در خصوص این فریضه تکلیف و وظیفه به عهده دارند، ادامه داد: اگر شواریی تشکیل و به افرادی حمکی داده می‌شود این امر تنها برای آن است که  ساختار و گزارشی را تهیه کنند و بتوانند همکاری را بین افراد افزایش دهند وگرنه امر به معروف و نهی از منکر ساختار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز امر به معرف، ساختار سازمانی نیست، تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر قالب و ساختار سازمانی و دولتی ندارد به دلیل این است که یک وظیفه همگانی است و نمی‌شود با تشکیل وزارتخانه و دستورالعمل این وظیفه را از دوش کسی برداشت.

سردار مجیدی یادآور شد: خداوند می فرماید همه در بحث امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و رسالت دارند، بنابراین ترویج  امر به معروف در جامعه وظیفه همگانی است.

وی به اهمیت این فریضه الهی در دین مبین اسلام پرداخت و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در  دین مبین اسلام جایگاهی والا و ویژه دارد و باید آحاد جامعه و مسئولین برای اجرای این فریضه تلاش کنند تا اثرگذاری مطلوب به همراه داشته باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان همدان اضافه کرد: اگر امربه معروف و نهی از منکر را  فراگیر و مردمی کردیم و همه به یکدیگر تذکر دادیم این ایده ال و مطلوب است که اثرگذاری بسیاری به همراه دارد.

وی با تاکید بر لزوم احیای فریضه امر به معرف در جامعه عنوان کرد: اگر این فریضه الهی در جامعه فراگیر شود هیچ گاه با مشکل روبرو نخواهیم شد، که باید برای این امر فضا را در ادارات به گونه‌ای فراهم کرد که افراد بتوانند آزادانه انتقاد و تذکر دهند و اشکالات کار را بیان کنند به طوری که انتقاد کننده و تذکردهنده در امان باشد.

سردار مجیدی با ارائه راهکارهای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید به وسیله امر به معروف افرادی که مسیر را اشتباه طی می‌کنند  تذکر داده شود تا به مسیر اصلی برگردند که  اگر این مهم در جامعه فراگیر شود هیچ گاه با مشکل روبرو نخواهیم شد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، عملیاتی کردن فریضه امر به معروف را در این راستا دانست و گفت: اوجب واجبات این است که امر به معروف را عملیاتی کنیم تا افراد از مسیر اهداف و آرمان‌هایی که برای انقلاب اسلامی لحاظ نشده خارج نشوند.

سردار مجیدی با بیان اینکه گاهی افراد از مسیر اهداف و آرمان‌های  انقلاب خارج و از مسئولیت اصلی غفلت می‌کنند، به بیانیه حکیمانه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب اشاره و  عنوان کرد: امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در این بیانیه بسیاری از موضوعات را برای همه قشرهای مختلف در  تمامی سطوح تذکر داده شده که باید آنها را عملیاتی کنیم.

وی با  تأکید بر اجرای کامل بیانیه گام دوم، این بیانیه را نقشه راه انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه باید و نبایدها را مشخص کرده  که اگر بتوانیم این بیانیه را به عنوان نقشه راه مدیریتی خود و ارتقا و اقدام دوم انقلاب  قرار دهیم به طور قطع موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار