خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امروز در استان مرکزی شاهد واگذاری مسئولیتی به نسل دهه 70 بودیم؛سپاه پاسداران حضرت روح الله با واگذاری مسئولیت بسیج سازندگی به یک دهه هفتادی که البته از نیروهای کارکشته و جهادی و مهمتر اینکه بومی می باشد پیشگام از همه دستگاه های اجرائی این جوان سازی را در استان و حتی می توان گفت در کشور استارت شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۶۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ چرخش نسلی مدیران، برای نظام اسلامی اهمیتی راهبردی دارد، واقعیت آن است که مدیران نسل اول و دومی کشور رمق خدمت در پست‌های اجرایی را یا تقریباً ازدست‌داده‌اند یا در آستانه بازنشستگی طبیعی هستند و آن زمانی است که به‌ناچار باید عرصه را به‌دست نسل سومی‌هایی بسپارند که هنوز مجال سعی و تلاش در محیط حقیقی را نیافته‌اند. در چنین شرایطی کشور در آینده باید هزینه هنگفتی را بابت چرخش ناگهانی و وسیع مدیریتی به نسل بدون تجربه بدهد که روشن نیست چگونه جبران خواهد شد؟

به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان و نباید تجربه‌ها را نادیده گرفت و مقصود این نیست که از ظرفیت مدیران مجرب و توانمند متعهد به نظام و انقلاب بهره‌گیری نکرد،اما نیاز به اثبات ندارد که مدیریت اجرایی، مستلزم نشاط و پویایی‌ای است که در نسل‌های گذشته تقریباً پایان پذیرفته است، با اندکی تدبیر صحیح می‌توان در سمت‌های مشاوره‌ای و برخی حوزه‌های تصمیم‌گیری کلان از ظرفیت مدیران مجرب و متعهد بهره جست و ظرفیت مدیریت اجرایی را برای مدیران جوان خالی کرد.

اینک نیازمند یک تحوّل مدیریتی در کشور هستیم؛ تحوّل به‌معنای بهره‌گیری از تجربیات موفق گذشته در واگذاری امور به جوانان که در همه عرصه‌ها با خلق معجزه ملّت ایران را از تنگناها عبور دادند. سپردن امر به جوانان توصیه‌ای است که باید در تمام دهه پنجم انقلاب‌اسلامی به آن توجه شود.

البته ناگفته پیداست که نقش‌آفرینی جوانان در این برهه حساس تنها محدود به حضور در پست‌های مدیریتی و جایگزینی در مشاغل حکومتی نیست؛ اکنون کشور به عزم جمعی جوانان تلاشگر در عرصه‌های گوناگون فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیاز دارد تا با نگاه مؤمنانه و انقلابی و با رویکرد اندیشه ورزانه و دانش‌بنیان، در خصوص چارچوب‌های عبور کشور از چالش‌های کنونی چاره‌اندیشی کرده و هریک به سهم خود باری از دوش مردم بزرگوار ایران بردارند.

در طلیعه دهه پنجم انقلاب اسلامی، چند سالی بیشتر تا آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی باقی نمانده و انقلاب در دومین گام خود و در سال‌های آغازین قرن آینده از مرحله "ثبات‌آفرینی" به مرحله "تمدن‌سازی" وارد خواهد شد؛ مرحله‌ای که پیش‌نیاز آن ایجاد آمادگی کامل در ساختارهای موجود و جامعه است و جوانان مؤمن و انقلابی باید در اندک فرصت باقی‌مانده تا قرن آینده، کشور را برای یک خیزش بزرگ تمدنی آماده سازند.

امروز در استان مرکزی شاهد واگذاری این موضوع بودیم؛سپاه پاسداران حضرت روح الله با واگذاری مسئولیت بسیج سازندگی به یک دهه هفتادی که البته از نیروهای کارکشته و جهادی و مهمتر اینکه بومی می باشد پیشگام از همه دستگاه های اجرائی این جوان سازی را در استان استارت شد.

امید محترمی جوان پر انرژی دهه هفتادی‌ که می‌توان از او به‌عنوان اولین مدیر دهه هفتادی کشور نام برد و می‌تواند راه را برای دیگر جوانان توانمند و مؤمن و انقلابی کشور باز کند آماده خدمت رسانی در سنگر بسیج سازندگی استان مرکزی است.

لازم به ذکر است مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی پیش از ظهر امروز با حضور مهندس محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور برگزار شد و همچنین از سرهنگ فراهانی بابت زحمات فراوانی که در این قسمت انجام داده اند تقدیر به عمل آمد.

مسئول جدید سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی که از جمله نیروهای متخصص تحصیل‌کرده استان محسوب می شود که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) مهندسی آب از دانشگاه تهران است و خبرگزاری بسیج استان مرکزی برای ایشان و همکارانشان توفیق روزافزون را دارد.

 

ارسال نظرات