آیت الله دری نجف آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران استان:

لازمه عبور از مشکلات اقتصادی پرهیز از اشرافی گری است

امام جمعه اراک گفت: ملت ایران ملتی نیست که فریب شیادان را بخورد و مردم و مسئولین باید هوشیار باشند تا به دشمن خوراک ندهند، صداوسیما هم باید عاقل باشد، توطئه دشمن را باید کامل شناخت و به‌جا بمباران کرد و نباید اجازه داد دل‌های مردم را برنجانند و فضایی علیه نظام ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۷۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای عدالت، احیای فرهنگ علوی و فاطمی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم شکل گرفته است که آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا، مجاهدت‌های امام راحل و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری است که باید قدردان این ایثارگری‌ها و هدایت‌ها بود.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ایران همواره با دشمنی‌های آمریکا، اسرائیل، آل سعود و بدخواهان انقلاب مواجه بوده اما با هوشمندی و هدایت مقام معظم رهبری تمام دشمنی‌ها با شکست مواجه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی صد در صد در جهت آرمان‌های انبیا و برآمده از اندیشه توحیدی است و انگیزه عدالت‌خواهانه موجود در سرشت انسان را به‌عنوان هدف دنبال می‌کند که چیزی جز بیداری‌های فطرت‌های انسانی را دنبال نکرده است و بر اساس فطرت خداجویی، عدالت و وفای به عهدهاست.

وی افزود: لازمه عبور از مشکلات اقتصادی را پرهیز از مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی است که متأسفانه این مسائل کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند که می‌طلبد در این زمینه سبک زندگی را تغییر داد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: مصرف روزانه بیش از 500 میلیون مترمکعب گاز خانگی و 100 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با کمترین قیمت را نمونه بارز اسراف است که اصلاح الگوی مصرف در جامعه ضروری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: باید بیش از 35 درصد از درآمدهای کشور در صندوق توسعه ملی ذخیره و در مواقع ضروری در راستای تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد که متاسفانه این میزان هم اکنون به 20 درصد کاهش پیدا کرده است که می‌تواند کشور را با مشکل مواجه کند.

وی افزود: همچنین می‌توانیم با حداقل ۸ درصد رشد طی هشت سال تولید ناخالص کشور را ۲ برابر کنیم و کشور را پیش ببریم ولی متأسفانه در این ۴۰ سال بالاترین درصد رشدی که داشتیم ۴.۱ درصد بوده است که مدیریت این فضا نیاز به ارتقا بهره‌وری، تعدیل مصرف و نیاز به همت دارد.

امام جمعه اراک بیان داشت: گام دوم انقلاب اسلامی گام امید، گام اتکا به جوانان، رشد دانش‌افزایی و مهارت افزایی، همت بلند و مصرف خردمندانه و عاقلانه است.

وی تأکید کرد: کشور زمینه بسیاری برای کار دارد منتهی باید تلاش و فداکاری کرد به‌عنوان‌مثال نباید سر مسئله گوشت این‌چنین دچار مشکل شویم و بازی دربیاوریم. در مجلس چهارم با تبصره‌ای در راستای حمایت از تولید داخل جلوی واردات گوشت را بستیم و سالیان هم به دولت کمک کردیم و سیاست‌گذاری کردیم، اما سیاست‌گذاری‌ها ۵ سال بیش‌تر دوام نمی‌آورد و دوباره کسی می‌آید و خرابش می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز همه کار استخدامی می‌خواهند و شش میلیون کارمند داریم و جاهای دیگر هم مانند هپکو و ماشین‌سازی و آلومینیوم به‌طور غیرمستقیم سربارند از طرفی هم می‌خواهیم مالیات ندهیم پس باید ۵۰۰هزار میلیارد تومان خزانه کشور را از کجا آورد.

وی افزود: باید عزم و اراده جدی داشته باشیم و از خدا یاری بخواهیم ملتی که روحیه، اراده، عزم، خدا، وحدت کلمه و رهبری را دارد پیروز است البته دشمنان مشکلاتی را پیش می‌آورند و روزبه‌روز هم دامنه این مشکلات را افزایش می‌دهند و سنگر به سنگر جلو می‌آیند و بر همین اساس جنگ روانی بسیار گسترده‌ای را ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه اراک تأکید کرد: ملت ما ملتی نیست که فریب شیادان را بخورد و مردم و مسئولین باید هوشیار باشند تا به دشمن خوراک ندهند، صداوسیما هم باید عاقل باشد، توطئه دشمن را باید کامل شناخت و به‌جا بمباران کرد و نباید اجازه داد دل‌های مردم را برنجانند و فضایی علیه نظام ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با انتقاد از گرانی های اخیر گفت: دولت در مدیریت بازار کالا به خصوص کالاهای اساسی موفقیت چندانی نداشته که باید تلاش خود را در این راستا چند برابر کند.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر به دلیل فشارهای اقتصادی دشمن از یک سو و بی‌تدبیری دولت از سوی دیگر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها هستیم که این شرایط نیاز به تدبیر مناسب دارد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: یکی از ترفندهای دشمنان برای رسیدن به اهداف پلید خود علیه جمهوری اسلامی ایران فشارهای اقتصادی است که در سال جاری بخشی از فشارها را عملیاتی کرد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: دولت در مدیریت بازار کالا به خصوص کالاهای اساسی موفق عمل نکرده است و می‌توانست با برنامه‌ریزی پیش‌بینی لازم را برای شرایط فوق داشته باشد و نسبت به جلوگیری از افزایش روزانه قیمت‌ها برنامه‌ریزی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: در چارچوب اختیارات استانی برای مدیریت هرچه بهتر ایام پیش رو و برای توانمندسازی و راه‌اندازی واحدها برنامه‌ریزی حکیمانه انجام دهید و همه بسیج شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: در همه سدهای دشمنان هزارها معبر ایجاد و از آن‌ها عبور می‌کنیم و با توکل بر خدا و توسل به اهل‌بیت (ع) هیچ یاسی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار