خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران مطرح کرد

اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در قم با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران گفت: سپاه ۲۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و غیرعمرانی در استان قم اجرا کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۲۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار سید ضیاء الدین حزنی ظهر امروز در مراسم افتتاح ۹۸ پروژه عمرانی و اهدای ۸۴ سری جهیزیه کامل به نوعروسان قمی در سالن شهید اخلاقی در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم با اشاره به طرح‌های محرومیت زدایی سپاه اظهار کرد: این طرح‌ها کوچک، زود بازده، عام المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و تخصصی و حتی الامکان قابل اجرا توسط ساکنان بومی هستند،‌ای فعالیت‌ها عمدتا در نقاط دور افتاده، فوق العاده صعب العبور، مرزی و حساس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استحکام در ساخت‌وسازها، توجه به کیفیت، اقتصادی بودن قیمت پروژه‌ها و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه پاسداران مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران افزود: عملکرد این قرارگاه در استان قم قابل قبول نیست، در این استان ۹۸۰ مسجد و ۳۵۶ حسینیه وجود دارد، با توجه به سرانه هر مسجد برای ۵۰۰ نفر شاهد کسری هزار و ۲۴۹ مسجد در استان قم هستیم.

حزنی با اشاره به اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی توسط سپاه در استان قم اظهار کرد: سپاه ۲۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و غیرعمرانی در استان قم اجرا کرده است، احداث و تعمیر مساجد، احداث و تکمیل خانه محرومین و احداث و تکمیل مدارس جزو این پروژه‌ها هستند.

وی ادامه داد: تهیه جهیزیه از جمله اقدامات غیرعمرانی سپاه در زمینه محرومیت زدایی در استان قم است، در زمینه امنیت غذایی، اشتغال و تسطیح اراضی کشاورزی کار‌هایی را در سال آینده در این استان انجام می‌دهیم.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران افزود: امام خمینی (ره) نهضت به محرومین را با جهاد سازندگی شروع کرد، اما پس از انحلال این نهاد، تمام نهاد‌های دیگر نتوانستند که عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه را جبران کنند، ندیدن مردم مناطق محروم دلیل بر نبودنشان نیست.

حزنی با اشاره به لزوم تکمیل پروژه‌ها در مناطق محروم اظهار کرد: برای انجام ندادن کار در مناطق محروم هزاران دلیل تراشیده می‌شود، ولی ما باید به یک دلیل که خداوند خشنود می‌شود، کار را به نتیجه برسانیم، همه مدیران در نظام اسلامی باید به مردم منفعت برساند.

وی ادامه داده داد: شایستگی همه ما به میزان رضایتمندی محرومین و مستضعفین به عملکرد ما برمی‌گردد در نظام جمهوری اسلامی هر کسی پشت هر میزی بنشیند، همان میز امتحان او است، داشتن مدیریت پاک خیلی مهم است، مدیر پاک اطراف خود را پاک می‌کند و نتیجه هم پاک می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران افزود: فقر بهداشتی، معیشتی، مسکن، آبرسانی و راه مناسب در استان قم مشهود است و نیاز به همکاری سازمان‌های استان در رفع این فقر‌ها وجود دارد، در زمینه احداث و تعمیر منازل نیازمندان در استان قم نسبت به استان‌های دیگر عقب ماندگی وجود دارد و سپاه برای اختصاص اعتبار در این زمینه آماده است.

حزنی با اشاره به وضعیت مساجد استان قم اظهار کرد: برخی از مساجد استان به سبب فرسودگی و قدمت ساخت و ساز نیاز مبرم به بازسازی و نوسازی دارند.

وی ادامه داد: احداث مسکن مددجویی، تامین آب و ایجاد اشتغال اولویت‌های سپاه در مناطق محروم قم است و آمادگی اجرای اقدامات مشترک در این زمینه با دستگاه‌های مختلف استان هستیم، مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های دارای معلول در اولویت احداث مسکن هستند.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: عدالت، اخلاص، دین داری، صفا و صمیمیت، معنویت و مردم داری ویژگی‌های امام خمینی (ره) بودند.
ارسال نظرات