خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم عنوان کرد
مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: سهم استان از ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی سپاه، ۵۰۴ پروژه است که از جمله این پروژه‌ها احداث ۲۰۰ خانه برای محرومین و نیازمندان است.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۲۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علی دستوری ظهر امروز در مراسم افتتاح ۹۸ پروژه عمرانی و اهدای ۸۴ سری جهیزیه کامل به نوعروسان قمی در سالن شهید اخلاقی در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم با اشاره به پروژه‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان اظهار کرد: از سال ۸۹ تا سال ۹۶، ۷۰۸ پروژه عمرانی توسط این سازمان در خصوص ساخت و تکمیل مساجد، خانه عالم، حوزه علمیه، پروژه آبرسانی و کارگاه‌های اشتغال به اجرا درآمد و ۶ میلیارد تومان اعتبار از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای احداث این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت از جمله اهداف تاسیس سازمان بسیج سازندگی بود، ۱۵۴ گروه جهادی از سوی اقشار مختلف و محلات گوناگون در این سازمان در قم ثبت شده اند، پروژه‌های سازمان معمولا کوچک و عام المنفعه هستند که بسیار زود به بهره برداری برسند، گروه‌های جهادی به تکمیل زودتر پروژه‌های این سازمان با حداقل هزینه کمک می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: در سال جاری ۴۰۰ اردوی جهادی داشتیم که بیشتر این اردو‌ها در داخل استان بود، امسال ۴۰ هزار نفر روز اردوی جهادی در سازمان بسیج سازندگی استان قم داشتیم، این سازمان به دنبال کمک به دولت است.

دستوری تعداد پروژه‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان قم را ۵۵ پروژه در سال جاری دانست و تصریح کرد: ۴۳ پروژه هم توسط قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه پاسداران در استان اجرا شد، این پروژه‌ها مربوط به مدارس، خانه‌های بهداشت، خانه‌های نیازمندان، بهسازی معابر و آبرسانی به اراضی کشاورزی بود.

وی ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و عمرانی ۱۸ پروژه گازرسانی به مدارس در استان قم دارد که این پروژه‌ها تا پیش از پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: تهیه و توزیع جهیزیه از جمله برنامه‌های غیرعمرانی این سازمان است و سازمان در سال جاری ۱۵۴ سری جهیزیه کامل تهیه و توزیع کرد، به دنبال تهیه و توزیع ۵۰۰ جهیزیه در سال آینده هستیم تا هیچ زوج نیازمندی در استان به دنبال نداشتن جهیزیه، تشکیل زندگی مشترکشان به عقب نیفتد.

دستوری با اشاره به کمک‌های غیرنقدی سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار کرد: این سازمان هزار و ۲۰۰ سبد لوازم التحریر، هزار و ۲۸۰ سبد معیشت و ۳۱۰ سبد البسه و پوشاک در سال جاری بین نیازمندان استان توزیع کرد و نهاد‌هایی همچون قرارگاه خاتم الانبیا و آستان قدس رضوی به سازمان در این زمینه کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان قم از ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی سپاه، ۵۰۴ پروژه است که از جمله این پروژه‌ها احداث ۲۰۰ خانه برای محرومین و نیازمندان، احداث هشت کارگاه اشتغال و ۱۱ پروژه هسازی معابر و ۱۰۰ نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها