خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: سپاه پاسداران در تمام عرصه‌ها سرافراز است و براساس رسالت سترگ خود در عرصه سازندگی در دورترین نقاط کشور برای خدمت رسانی حضور دارد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۲۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاح ۹۸ پروژه عمرانی و اهدای ۸۴ سری جهیزیه کامل به نوعروسان قمی در سالن شهید اخلاقی در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم با اشاره به اهمیت محبت به ائمه معصومین (ع) اظهار کرد: براساس روایات محبت و دلبستگی به اهل‌بیت (ع)، اساس اسلام است و اگر این محبت از اسلام جدا شود، چیزی از این دین باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در تمام عرصه‌ها سرافراز است و در عرصه سازندگی در دورترین نقاط کشور، سپاه براساس رسالت سترگ خود برای خدمت رسانی حضور دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: حضرت زهرا (س) براساس روایات بهترین افراد بر روی زمین از لحاظ اصل و نسب و شرافت و کرامت است، این بانوی بزرگوار مورد تکریم رسول اکرم (ص) بود، دلیل این تکریم صفات اکتسابی حضرت فاطمه (س) است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار الگوی رفتاری امام زمان (عج) است و ائمه معصومین (ع) از نسل حضرت زهرا (س) هستند، این بانوی بزرگوار شبیه‌ترین فرد به رسول اکرم (ص) در رفتار و چهره بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) حجت خدا بر خلق است و خداوند به این بانوی بزرگوار بر خلق در روز قیامت احتجاج می‌کند، کسی که راه حضرت زهرا (س) را در پیش بگیرد، هدایت می‌شود، این بانوی بزرگوار در اوج ایمان بود.

امام جمعه قم افزود: حضرت زهرا (س) مدافع رسول اکرم (ص) از روز‌های آغازین رسالت پیامبر (ص) بود، مدافع ولایت بودن جزو ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است و باید بانوان جامعه، شوهرداری را از حضرت زهرا (س) بیاموزند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همیشه همسایگان خود را دعا می‌کرد، همراهی و دوست داشتن دیگر در فرهنگ فاطمی است و این بانوی بزرگوار به اندازه‌ای در اوج انفاق قرار داشت که لباس عروسی خود را در شب عروسی به فرد نیازمند بخشید.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ازدواج‌ها سخت شده است و در این شرایط باید از تشریفات و چشم و هم‌چشمی‌ها پرهیز کرد، در جامعه اسلامی نباید فقیری باقی بماند و کمک به نیازمندان بدون منت جزو دستورات دین اسلام است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: براساس روایات کسانی که دسترسی به ائمه معصومین (ع) ندارند، اگر به نیازمندان کمک کنند، انگار اموال را به دست ائمه معصومین (ع) دادند.

وی خاطرنشان کرد: براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی به ایران و ملت ایران داشته، اما دشمنی دشمنان مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورده است، دشمنان به صورت مستمر طراحی و اجرای توطئه علیه ملت ایران دارند، اما به اذغان یکی از مقام‌های ارشد آمریکا سخنرانی‌های مقام معظم رهبری این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.
ارسال نظرات