جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در یاسوج برگزار شد

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و جشن میلاد حضرت زهرا (س) در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۶۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و جشن میلاد حضرت زهرا (س) در یاسوجاین همایش گفت: این جشنواره با هدف تبیین مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده شهدا، مادران، همسران، فرزندان شهدا و جانبازان در استان برگزار می‌شود.
سرهنگ آسمند افزود: زنان غیور ایران اسلامی برای نجات کشور و دفاع از ارزش‌های الهی پا به پای مردان در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانشنامه استانی دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده تدوین می‌شود ادامه داد: امسال تولید و چاپ ۳۳ عنوان کتاب در قالب‌های شعر، پژوهش، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه، زندگی‌نامه و خاطرات شهدا در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار داشت که به زودی چاپ می‌شوند.
خانم احمدی مسئول برپایی این همایش هم گفت: تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند زنان حماسه آفرین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی، زینبی و همچنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس و به ویژه در حوزه زنان و خانواده از اهداف برگزاری این همایش بود.
معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور هم در ششمین جشنواره اسوه‌های صبرو استقامت دریاسوج گفت: جنگ نرم و تضعیف اعتقادات دینی، رویکرد اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام است و بانوان با رعایت حجاب و عفاف، نقش اصلی در خنثی کردن اهداف آن‌ها را دارند.
خانم حکیمیان افزود:دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به نظام از تمام طرح‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی بهره گرفته اند، ولی تمام آن‌ها با هوشیاری خانواده‌ها و بانوان نقش بر آب شده است.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس پدیده‌ای به وسعت تاریخ بشری است و جنگ نرم همچنان ادامه دارد اضافه کرد: بعد از پیروزی ارزشمند و مقتدرانه انقلاب اسلامی، ایادی استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه کردند.
معصومه حکمتیان با اشاره به فتنه گری‌های صهیونیست‌ها ادامه داد: حدود ۲۰۰ سال قبل سران صهیونیزم با هدف از بین بردن مردم غیر یهود دستور العملی را تهیه و در آن‌ها اهدافی را طبقه بندی کرده بودند که برای رسیدن به آن اهداف از هیچ کاری دریغ نداشته و ندارند.
معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور گفت: ترویج ربا، مواد مخدر، بی بند و باری و فرزندان نامشروع بخشی از اهداف آنان بوده است.
وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی برتلاش برای جهاد اقتصادی و جهادفرهنگی گفت:بانوان ایران اسلامی با تاسی از بصیرت حضرت فاطمه زهرا (س)، همواره برای پیروزی درجنگ بزرگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن تلاش می‌کنند.
ارسال نظرات