رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان الشتر:

مقام حضرت فاطمه (س) باعث سربلندی زنان است

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان الشتر گفت: مقام حضرت فاطمه (س) باعث سربلندی زنان است.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۹۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا فراهانی رئیس عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی شهرستان الشتر در جشن کوثر که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) که به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه و هیئت رزمندگان اسلام خواهران شهرستان الشتر در سالن ورزشی سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد خاطرنشان کرد: زندگی کوثری به پست، مقام و داشتن مال زیاد نیست زندگی کوثری به این است که ازآنچه داری دل بکنید.

 

 وی بابیان اینکه مقام حضرت فاطمه (س) باعث سربلندی زنان است تصریح کرد: در عصری که رنگ چهره‌ها با شنیدن صدای تولد دخترکبود وزنده به گور کردن دختران افتخار و دختر را نشانه‌ی نحس، مایه ننگ و ذلت دانسته، نگاهشان به زن نگاه شهوت و کنیز مأبانه بود خورشیدی طلوع کرده که طلسم حقارت زن، نگاه شهوت و کنیز مأبانه به زن را شکست و به زن عزت و با مقام کوثری خودزن را از ذلت به اوج عزت و افتخار و سربلندی رساند.

 

 رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان الشتر با اشاره به تفاوت بین زندگی تکاثری و کوثری افزود: قرآن دو نوع زندگانی تکاثری و کوثری به ما معرفی کرده؛ زندگی تکاثری یعنی جشن وحشتناک هالووین خشونت‌بار و خون‌آلود و جشن نامشروع ولنتاین، ولی زندگی کوثری یعنی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که از این زندگی لؤلؤ و مرجان درخشیده و فرزندانی به دنیا آمده که دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهند زندگانی تکاثری یعنی تلاش برای رسیدن به آسایش وزندگی کوثری یعنی تلاش برای رسیدن به آرامش است.

 

 فراهانی با توجه به دیگر تفاوت زندگی تکاثری و کوثری عنوان کرد: زندگی تکاثری یعنی جهیزیه زیاد برای دختر و مراسم عروسی برای دختر که تا ۲۰ سال فقط قصدش را باید بدهی، ولی زندگانی کوثری یعنی جهیزیه ساده حضرت فاطمه (س) که حضرت علی (ع) زره خود را فروخت و ۱۹ قطعه وسایل بسیار ساده برای زندگانی خود گرفتند.

 

 رئیس عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی شهرستان الشتر بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ علی جان زهرا را چگونه یافتی؟ حضرت علی (ع) فرمودند: چه خوب یارو یاور و خوب بازویی برای طاعت الهی است، و از حضرت فاطمه (س) سؤال پرسیدند زهرا جان علی را چگونه یافتی؟ ایشان فرمودند: بهترین همسر است.

ارسال نظرات