مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز :
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز با بیان وظایف حکومت‌ها برای نهادینه شدن اخلاق و معنویت در جامعه گفت:اولین کاری که منجر به سلامت معنوی در محیط جامعه می‌شود این بوده که خود فرد برخوردار از سلامت معنوی باشد.
کد خبر: ۹۱۱۶۱۶۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت السلام  یوسفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع )استان البرز در مراسم ترحیم والده مکرمه حجت السلام ذالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به ایشان و خانواده محترمشان اظهار کرد : مسیر مرگ سرنوشت همه انسان ها است هرکسی به دنیا می آید و روزی هم از دنیا خواهد رفت ،اما مهم کیفیت زندگی کردن و عمل به تکلیف است.

اخلاق و معنویت باید در جامعه نهادینه شود

وی افزود: انسان جایگاه ویژه ایی در دین مبین اسلام و قرآن کریم دارد ،انسان اشرف مخلوقات است.

حجت السلام یوسفی با اهمیت به فضیلت انسان در پیشگاه خداوند افزود :انسان نماینده خداوند در بین موجودات و مخلوقات است ، خداوند متعال می فرماید انسان اشرف مخلوقات است.

وی عنوان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، جامعه سالم جامعه‌ای است که در آن حیات طیبه حاکم بوده و اگر مرد و زن عمل سالم انجام دهد برای او حیات طیب بخشیده خواهد شد، در این جامعه سلامت معنوی حاکم و مستقر بوده و باید آنچه که تأمین‌کننده سلامت در جامعه است در این حیات طیبه بررسی شود.

وی اضافه کرد :آنچه که باعث فضیلت انسان می شود همان جسم ملکوتی و معنوی انسان است، از آن جایی که انسان اشرف مخلوقات معرفی شده است بخاطر همین جسم معنوی و ملکوتی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز تصریح کرد: خوشا به حال آن انسانهایی که توانستند به تکالیف و وظایف خداوند متعال عمل کنند و به اشرف مخلوقات تبدیل شوند و یک اشرف مخلوقات را به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان وظایف حکومت‌ها برای نهادینه شدن اخلاق و معنویت در جامعه گفت:اولین کاری که منجر به سلامت معنوی در محیط جامعه می‌شود این بوده که خود فرد برخوردار از سلامت معنوی باشد.

حجت السلام یوسفی با اشاره به اینکه برخی متاسفانه به دنبال تفکرات غربی هستند افزود: برخی در جامعه به دنبال تفکرات غربی هستند این تفکرات مسموم و آنهایی که این تفکرات را دارند قطعا به مشکل خواهند خورد .

وی اضافه کرد :کسی که بخاطر دیگران به ظاهر خود می رسد خداوند متعال ان را عزیز نمیکند ولی کسی که ظاهر و باطنش را پاک و به عبادت با خداوند متعال می پردازد وقتی آنها ازاین دنیا رحلت می کنند همه مردم ناراحت و با چه جمعتی انها را بدرقه می کنند،در ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) همه جهانیان نظاره گر بودند و چه حرکت بی نظیری اتفاق افتاد.

حجت السلام یوسفی افزود :امروزه متاسفانه اشخاصی هستند که مبلغ پیوستن به جریان های غرب گرایی و غرب باوران ،کد خدا محوران هستند .

وی ابراز کرد: اگر در مسیر کمال ممکن ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم انسان سالمی هستیم، و این نوع سلامت برای انسان رسیدن به کمال ممکن را به دنبال دارد و برای رسیدن به کمال مطلق باید ظرفیت و توان رسیدن خود را به بالاترین ظرفیت ممکن رساند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز در پایان با اشاره به اینکه مادران با فضیلت مجاهدانی با فضیلت تربیت میکنند افزود : دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای برای والدین خصوصا مادران قائل است ،ولی در نگاه غرب باوران انسان جایگاه مادی دارد.

ارسال نظرات