امام جمعه شاهرود با اشاره به نام محدثه برای فاطمه (س) گفت: بسیاری از پیامبران با ملائکه ارتباط نداشتند و عده‌ای معدود با جبرئیل (ع) ارتباط داشتند و تنها بانویی که در بین اولیاء خدا بار‌ها با ملائکه ارتباط داشت زهرای مرضیه (س) است که این بالاترین فضیلت است.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۲۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم جشن میلاد کوثر شاهرود که با حضور پرشور خواهران در تالار شقیق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه بالاترین فضیلت حضرت زهرا (س) محدثه بودن ایشان است گفت: حضرت زهرا ۹ نام رسمی دارند که امام صادق (ع) در حدیثی این ۹ نام را توضیح دادند و فرمودند چرا محدثه است فرمود چون با ملائکه گفتگو می‌کرد.
وی با اشاره به تحلیل حضرت امام (ره) افزود: بسیاری از پیامبران با ملائکه ارتباط نداشتند و عده‌ای معدود با جبرائیل (ع) ارتباط داشتند و تنها بانویی که در بین اولیاء خدا و بار‌ها با ملائکه تردد داشتند  زهرای مرضیه (س) است که این بالاترین فضیلت است که به حدی از مقام برسد که با ملائکه هم نشین شود که محصول آن مصحف فاطمیه است.
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: تمام عوامل موفقیتی که در نظر گرفته است در تفاوت زن و مرد است با حرکت در مسیر اهل بیت و فاطمه زهرا (س) می‌تواند به موفقیت رسید.
وی با بیان اینکه امام زنان (عج) می‌فرماید اسوه من مادرم حضرت زهرا (س) است گفت: همه ما به اندازه خود در تمام ویژگی‌ها و فضیلت‌ها حضرت زهرا (س) الگوی زن و مردم ما باشد به اندازه ظرفیت و استعداد ما که باید توجه کرد.
امینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم علم و مال و اولاد و کل زندگی برکت پیدا کند باید اهل ادای حق باشیم و اگر در جامعه این نشد بی برکتی می‌آید و یکی از مهمترین اصول ادای حق باید حق مادر ادا شود.
در این مراسم که با اجرای سرود و طنزپردازی و تئاتر و مسابقه همراه بود از هفت کتاب دفاع مقدس که بانوان به رشته تحریر درآورده اند رونمایی و از نویسندگان آن تجلیل شد و در این مراسم از نام آوران بانو در رشته‌های ورزشی و عملی و از مادر شهدای شاخص با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها