خبرهای داغ:
در دیدار مسئولین سپاه و بنیاد شهید شاهرود در دیدار با مادر شهید مدافع حرم محمد قنبریان مطرح شد: شهید محمد عاشق شهادت بود و همیشه از مادر می‌خواست دعا کند تا شهید شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۶۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
عشق شهید محمد قنبریان به شهادت و دعوت مادر به صبوریبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرمانده سپاه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس بانک صادرات شهرستان و همکار شهید و هیئت همراه با حضور در منزل مادر شهید محمد قنبریان ضمن تبریک و تسلیت آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های مراسم این شهید مدافع حرم اعلام نمودند.
محمدی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود در این دیدار با بیان اینکه خانم محمدخانی مادر شهید محمد قنبریان سه سال چشم انتظار محمد بوده و خدا را شکر که خداوند پاره‌ای از پیکر مطهر فرزندش را برگردانده اظهار کرد: بنا به آیه شریفه خداوند در صراحت تمام در بزرگداشت شهدا می‌فرماید به آن‌ها مرده نگویید زنده اند و زنده بودن جاودانه شهید را به شما اطلاع دادند و باعث فخر قرآن و اهل بیت است شهید و به طبع فخر وجود، ولی فقیه زمان و فخر ما و وجود شما خانواده شهید.
وی افزود: شهدا یک نوع زندگی دارند و ما هم نوعی زندگی داریم و ما در دنیای پر از پیچ و تاب و آلوده زنده و شهدا در محضر خدا زنده اند و روزی می‌خورند و جای خوشحالی این است که نه فقط روزی مادی شهدا نزد خداست بلکه در جوار قرب خدا روزی معنوی می‌خورند و سر سفره حسین (ع) و زهرا (س) بودن است.
محمدی خاطر نشان کرد: سربازان، ولی فقیه زمان که به کشور دیگر مهاجرت کردند تا اهل بیت (ع) آسیب نبینند در دمشق و سوریه، به تعبیر رهبری، پاداشی که برای این شهدا مقرر شده دو برابر شهدایی است که در جنگ تحمیلی شهید شدند.
وی ادامه داد: شما دو شهید را از سن طفولیت بزرگ کردی و به جامعه تحویل دادی و زیر بال و پر شما تربیت و به مقام شهادت رسیدند و خدا خواست با قبول محمد تو تاج دیگری بر سر تو بزند.
مادر شهید محمد قنبریان در این دیدار با بیان اینکه شهید عباس دوستمحمدی هم در دامن من پرورش یافت و شهید شد گفت: همه به من می‌گویند شما مادر چهار شهید هستی که این افتخار بزرگی برای من است..
وی با بیان اینکه محمد در آخرین ماه‌های حضورش همیشه دعوت و توصیه به صبوری می‌کرد افزود: به من همیشه می‌گفت: تو مادر شهید هستی و افتخاری بالاتر از این نیست و دعا کن من هم راه برادران شهیدم را بروم و حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هم مرا بطلبند تا در راه آن‌ها شهید شوم.
مادر شهیدان قنبریان گفت: دو شب به شهادت زنگ زد شوخی کرد ممکن خبری از من نشه و گفت: خداحافظ پشت تلفن و با خواهرشم صحبت کرد و چهاردهم فروردین که بیاید سه سال است که دیگر صدای او را نشنیده ام.
وی با بیان اینکه گرزین که همرزم او بود تعریف می‌کرد که آخرین بار پشت بیسم گفتم به او برگردد، چون محمد آخرین نفری بود که مقاومت کرده بود در منطقه خناسر حلب سوریه، اما گفت: من می‌مانم و دفاع می‌کنم و دیگر صدای بیسیم قطع شد.
حسین رضایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود نیز در این دیدار با تجلیل از صبر و استقامت این مادر شهید گفت: ما افتخار می‌کنیم که خادم شما هستیم و ان شالله تلاش می‌کنیم که این خدمتگذاری شایسته و بایسته اجرا شود.
لازم به ذکر است همسر و فرزندان شهید محمد قنبریان ساکن سمنان هستند و مادر و خواهر و اقوام شهید قنبریان ساکن شاهرود هستند و در خصوص تدفین پیکر شهید هنوز به نتیجه‌ای نرسیده اند هر چند مادر شهید با توجه به اینکه فرزندان شهید در سمنان ساکن هستند اختیار را به همسر و فرزندان شهید داده که در کجا شهید را تدفین کنند، اما خانواده شهید دوست دارند شهید در کنار برادران شهیدش در گلزار شهدای منطقه باغزندان شاهرود تدفین شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها