خبرهای داغ:

لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در جهت ارتقای کشور

استاندار قم بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در جهت ارتقای کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۷۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست صبح امروز در جلسه با علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی که در دفتر استانداری برگزار شد، عنوان کرد: درصدد فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم، پارک علم و فناوری که در آن شرکت‌های دانش بنیان مستقر است دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و باید ظرفیت این شرکت‌ها شناسایی شود.

استاندار قم بیان کرد: سیاست گذاری‌های کشور براساس عبور از اقتصاد معیشتی به سوی اقتصاد دانش بنیان است و در این زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند کمک کند و افرادی که ثبت اختراعات و نوآوری فعال انجام می‌دهند را مورد حمایت قرار دهد.

سرمست تصریح کرد: استان قم جوانان فعال و نخبه خوبی دارد و باید از ظرفیت آن‌ها در زمینه‌های مختلف بهره گرفت و صندوق نوآوری به توسعه بازار‌های فروش شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.

وی ادامه داد: در مجموعه استانداری و دستگاه‌های دولتی استان بر ارتباط با دانشگاه‌ها تاکید شده است و در جلسات مختلفی که با روسای دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری برگزار شد بر این موضوع تاکید شد که باید خلاء ارتباطی بین دانشگاه‌ها و مدیریت اجرایی حل شود.

استاندار قم بیان کرد: دانشگاه‌های استان دارای ظریت‌های مناسبی است و ۳۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم وجود دارد و در زمینه علوم انسانی و دینی ظرفیت‌های بسیار خوبی در قم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمست عنوان کرد: با توجه به ارتباطی که بین دانشگاه و استانداری برقرار است باید از ظرفیت‌های دانش بنیان بهره گرفت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور باید در راستای حمایت از این شرکت‌ها و جذب سرمایه گذار در استان برنامه ریزی کند.


استاندار قم گفت: در برنامه ریزی‌ها باید به این موضوع توجه شود که سازمان‌هایی که درگیر نوآوری هستند نظیر صندوق و بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری مورد حمایت قرار گیرند.

سرمست افزود: شهرک‌های صنعتی که شرکت‌های دانش بنیان دارند باید نشست‌هایی برگزار کرده و به ظرفیت جوانانی که دانش لازم را در اختیار دارند، ولی در امکانات سخت افزاری با مشکل مواجه هستند، توجه کند و امکانات در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: باور دارم که باید برای رفع مشکلات کشور به ظرفیت جوانان و نخبگان توجه ویژه‌ای شود و چاره‌ای جز باور نسل جدید نداریم، باید نخبگان را پای کار آورد و به خوبی از آن‌ها بهره‌مند شویم؛ نخبگانی که از کشور مهاجرت کردند، ظرفیت عظیمی برای کشور بودند که این سرمایه از دست رفته است و باید از دیگر نخبگان کشور مراقبت کرد و از ظرفیت آنان استفاده کرد.

استاندار قم عنوان کرد: بالاترین سرمایه کشورمان نفت است این سرمایه همیشگی نیست و امکان دارد در آینده تمام شود، ولی در اقتصاد دانش بنیان این گونه نیست و این دانش همیشگی و پایدار است و باید سرمایه‌های انسانی و فکری در کشور به کار گرفته شود؛ استانداری قم آمادگی این را دارد که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی چند شرکت دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهیم.

وی ادامه داد: امکاناتی در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد که بلااستفاده است و برخی واحد‌های تولیدی نیمه تعطیل هستند که باید مشخص شود چگونه می‌توان آن‌ها را فعال کرد؛ یکی از اقدامات برای فعالیت مجدد این واحدها، ورود شرکت‌های دانش بنیان به شهرک‌ها و واحد‌های تولیدی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار