خبرهای داغ:
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خدمت به مردم را یک فرصت و موهبت الهی دانست و گفت: امدادگران تزار انقلاب اسلامی باید برخوردار از روح متعالی باشند.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۷۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، امیر احمدرضا پوردستان امروز در «همایش علمی تخصصی تمنّا» که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد با بیان این که کشور نیاز به امدادگران تزار انقلاب اسلامی دارد گفت: این امدادگران باید علاوه بر روح متعالی برای ترجیح دادن آسایش دیگران به آسایش خود، ایمان و معنویتی بالا داشته باشند تا بتوانند با اخلاص کامل و با نیتی الهی به این عرصه وارد شوند.

وی در این همایش که به همت جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد، اعتماد به نفس، انسان دوستی، حیا و امانتداری، از خود گذشتگی، مسئولیت پذیری، ابتکار و خلاقیت و شجاعت و آمادگی جسمانی را از دیگر ویژگی‌های امدادگران تراز انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: این امدادگران باید خوداتکایی یعنی توانایی انجام کار‌های مختلف و همزمان را تجربه کنند و البته آمادگی محیطی یعنی امکان فعالیت در جغرافیای مختلف را نیز کسب کنند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به این که ایران اسلامی کشوری با بلایای طبیعی مختلف و سوانح متعدد است افزود: با توجه به این که در شرایط بحرانی، محدودیت زمانی و همچنین اضطراب و غافلگیری وجود دارد؛ از این رو تردیدی نیست که امدادگران و نیرو‌های امدادرسان باید در زمان‌های فراغت خود، ظرفیت‌های لازم را کسب کنند؛ آموزش ببینند و تمرین کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را داشته و دارد که خود به عنوان یک نیروی امدادی در خدمت مردم است.

امیر پوردستان همچنین با اشاره به تجهیزات ارتش در امر خدمت رسانی گفت: ما با نیروی انسانی جوان خطرپذیر و امانتدار خود و در عین حال ادوات سخت افزاری مجهز و پیشرفته، این توانایی را داریم که در خدمت نیرو‌های امدادی باشیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت: برای امدادرسانی‌ها همانند تهدید‌های نظامی باید طرح و برنامه مدوّن داشته باشیم تا همگرایی بین همه دستگاه‌های خدماتی حاصل شود.

وی افزود: نگاهی به اصول بنیادین صلیب سرخ و هلال احمر نشان می‌دهد امدادرسانی جغرافیا نمی‌شناسد.

امیر پوردستان در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت بیانیه اخیر گام دوم انقلاب، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا در این بیانیه راهبردی، حساب ویژه‌ای برای جوانان باز کرده و از آنان خواسته اند تا وارد میدان شوند و پرچم را به دست گیرند؛ البته این جوانان عزیز ما باید به این نکته توجه داشته باشند که به تعبیر حضرت امیرالمومنین (ع) و برای رسیدن به پرچمداری، باید به دو زیور بصیرت و صبر مزیّن باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها