خبرهای داغ:
رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: برای هرکدام از شرکت های دانش بنیان استان قم بسته‌های حمایتی طراحی‌شده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۰۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید حسین اخوان علوی ظهر امروز در نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم که در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم ۶۵ شرکت دانش بنیان دارد و پارک علم و فناوری با شرکت‌های دانش بنیان رابطه بسیار مناسبی دارد.

وی گفت: استان قم جزء چند استان‌هایی بوده که در زمینه وقف فناوری وقفی نداشته که باید تا پایان سال دو وقف در زمینه علم و فناوری داشته باشیم و از رتبه آخر خارج شویم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد: با توجه به حضور مدیرعامل صندوق نوآوری در قم ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شده است که از طریق صندوق کریمه به شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت می‌شود.

اخوان علوی تصریح کرد: برای هرکدام از شرکت‌های دانش بنیان استان قم بسته‌های حمایتی طراحی‌شده است، رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور افقی را طراحی کرده و با حرکت‌های خوبی که در نهاد ملی و صندوق شکوفایی بوده تاحدودی به این افق نزدیک شدیم.

علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری وشکوفایی نیز در این نشست گفت: این صندوق نهادی ملی است و همانند بانک نیست و به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات شرکت‌ها را حل کند.

وی افزود: باید از نهاد‌های مالی که می‌توانند نیاز‌های شرکت‌های دانش بنیان را رفع کنند کمک بگیریم، برخی از صندوق‌ها توانایی همکاری با شرکت‌های نوپا را دارند.


رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری وشکوفایی گفت: تسهیلات را براساس نیاز ارائه می‌دهیم و این موضوع مورد توجه است که هر شرکت دانش بنیان چه مقدار نیاز دارد، باید ریل گذاری انجام شود و سرمایه در گردش به شرکت‌هایی که نیاز‌های فوری دارند ارائه شود.

وحدت با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان از جمله اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری باید از طرح‌های کوچک شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند و تلاش می‌کنیم با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مشکلات آن‌ها را رفع کرده و این شرکت‌ها در زمینه تولید موفق عمل کنند.
ارسال نظرات