رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به تأمین 250 هزار تن نهاده دامی از مبادی ورودی کشور طی سال جاری گفت: با این اقدام بخشی از مشکلات در خصوص تأمین نهاده مرتفع شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۴۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کرمعلی قندالی امروز در حاشیه جلسه شورای امور عشایر لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح ملی برنامه‌هایی برای توانمندسازی عشایر در امور مختلف داریم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طرح‌هایی همچون زنجیره تولید گوشت، کاشت گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، گردشگری و فراوری مواد لبنی که از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی و البته مصوب قانون ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری است را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه اعتبار موردنیاز طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی و  منابع 10 و 12 تأمین شده است، افزود: طی سه سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به عشایر و تشکل‌ها برای اجرای فعالیت‌ها پرداخت شده است.

قندالی ادامه داد: در زمینه تولید گوشت قرمز در روش اصلاح تغذیه جهش خوبی را شاهد بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در سال 92 حدود 10 هزار تن مصرف کنسانتره با جیره دام را داشتیم که هم اکنون به بیش از 200 هزار تن مصرف رسیده است.

وی با اشاره به انجام برنامه‌های مطلوب اصلاح نژاد دام به ویژه در حوزه دام پرواری بیان داشت: در حوزه گیاهان دارویی نیز افق طراحی شده برای پایان برنامه ششم توسعه 10 هزار هکتار به صورت دست کاشت است که به صورت وسیعی در برخی استان‌های پایلوت شروع شده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در خصوص توانمندسازی تشکل‌ها نیز گفت: توانستیم 100 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد و دوره بازگشت پنج ساله را برای تشکل‌ها فراهم کنیم که خروجی آن تنها برای امسال تأمین 250 هزار تن نهاده دامی از مبادی ورودی کشور بود، با این اقدام بخشی از مشکلات کشور در خصوص تأمین نهاده مرتفع شد.

قندالی مالیات بر ارزش افزوده را از جمله ظرفیت‌های خوب برای کمک به عشایر برشمرد و افزود: سال گذشته 76 میلیارد تومان در سطح کشور داشتیم که امسال تا پایان دی ماه حدود 115 میلیارد تومان از این محل برای کل کشور تخصیص پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال توانستیم از محل مصوبات دولت 50 میلیارد تومان مصوبه بگیریم که 35 تومان آن مستقیم کمک به صندوق توسعه بخش عشایر و 15 میلیارد تومان نیز یارانه بود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه تاکنون 20 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به سرمایه صندوق در جهت خدمت به عشایر کمک شده، گفت: همچنین در حوزه تجهیزات با قرارداد فاینانسی که داشتیم حدود 220 دستگاه از جمله ناوگان سنگین برای آب‌رسانی و سبک برای ارائه خدمت خریداری شده و تا پایان امسال به همه استان‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات