معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه قرآن شفا و رهایی بخش مردم از مشکلات است، گفت: هدف قرآن عاقل ساختن انسان است.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۸۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار قاسم قریشی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قران کریم سپاه ویژه برادران در مجتمع فرهنگی اموزشی امامت مشهد اظهار داشت: خداوند متعال  از منزلت قرآن تجلیل می‌کند و عمل کنندگان به قران را از  بندگان خاص خود می‌داند. پیامبر (ص) فرمودند کسانی که قرآن را به درستی تلاوت و به آن عمل کنند گویی خداوند به آنان همچون پیامبران رسالت داده است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) نیز فرموده‌اند هر کس قرآن را با تدبیر بخواند خداوند او را به بهشت راه دهد و شفاعت 10 نفر را به او می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه قرآن بزرگترین معجزه  برای همه اعصار و ملل است، گفت:  ظرف قرآن قلب پیامبر (ص) است؛ فردی که با عظمت‌ترین شخصیت در جهان است. قران کریم با گذشت بیش از 14 قرن از نزول آن کم و کاستی نداشته و نسخه شفابخش برای همه سطوح و قرون است و با گذشت زمان از حلاوت خاص خود برخوردار است.

وی افزود: قرآن کریم از جهت آهنگ و موسیقی از چنان ویژگی برخوردار است که درخشندگی خاص خود را در متون عربی دارد و در نورانیت خود در هدایت بشریت بی نظیر است. قرآن کریم روحیه استقامت به طالبان خود می‌دهد و بهترین توصیف قران را باید از زبان ائمه اطهار(ع) شنید بطوریکه فرموده‌اند قرآن نوری است که خاموشی ندارد و جدا کننده حق و باطل است.

سردار قریشی خاطرنشان کرد:  قرآن به دنبال عاقل ساختن انسان است؛ قرآن مادر همه علوم است  و پیامبر(ص) می‌فرمایند هر کس به دنبال علم از پیشنیان تا آیندگان است به قرآن مراجعه کند.

وی با بیان این سوال که چرا برخی مذاهب اسلامی بیشترین ضربه را به قرآن می‌زنند، ابراز داشت: چنین افراد و مذاهبی در حقیقت از معارف قرآن چیزی نمی دانند اما شاهدید با وجود اقداماتی چون آتش زدن قرآن نه تنها نتوانستند به این کتاب آسمانی و معجزه الهی ضربه بزنند بلکه گرایش به آن در سرتاسر جهان بیشتر شده است چرا که هر کس به قران و آیات آن مراجعه کند به دلیل اینکه این کتاب سراسر نور و هدایت است به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت:  قرآن شفا و رهایی بخش مردم از مشکلات است. اگر رهبر امت اسلامی در برابر دنیا  بدون سازش و با مقاومت ایستادند به دلیل اعتقاد قلبی ایشان به قرآن است. اعتقاد معظم له به قرآن سبب شد که ایشان همه توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها