معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خبر داد:
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه اظهار داشت: در سال ۹۸ برنامه‌هایی گسترده‌تر پیش بینی کردیم تا در حوزه آموزش قرآن بیش از پیش پیشرفت کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۰۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار محبی امروز در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه ویژه برادران(پایور و وظیفه) که با معرفی برگزیدگان در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد به کار خود پایان داد، اظهار داشت: در سال 96 با تلاش مضاعفی که صورت گرفت سپاه نفر اول مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران شد و برگ پرافتخاری را بر افتخارات سپاه افزود.

وی گفت: ماموریت ما در سطح سپاه؛ ترویج فرهنگ قرآن و معنویت و جذب و توانمندسازی کمی و کیفی پاسداران در حوزه قرآن  است که البته ماموریت اول برای ما بیشتر اهمیت دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: در سال 98 برنامه‌هایی گسترده تر پیش بینی کردیم تا در حوزه آموزش قرآن بیش از پیش پیشرفت کنیم.

وی با بیان اینکه همه گرفتاری مسلمین به دلیل  دوری از قرآن است، گفت: قرآن نسخه نجات بخش نه تنها مسلمین بلکه بشریت در دنیا و آخرت است. اگر به دنبال تقویت ولایتمداری و بصیرت افزایی هستیم باید جرعه نوش معارف قرآن باشیم.

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار دیانت؛ مسئول ستاد برگزاری این دوره از مسابقات افزود: متسابقین در این دوره از مسابقات در رشته‌های  حفظ یک، 5، 10، 15، 20 و کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سطح 1 و 2  و اذان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی در بیان تفاوت برگزاری  این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته گفت: یک مرحله منطقه‌ای امسال به مراحل اجرای مسابقات افزوده شده است بطوریکه شرکت کنندگان بعد از مرحله منطقه‌ای و گرفتن نمره حد نصاب به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مسئول ستاد برگزاری این دوره از مسابقات افزود: در مرحله منطقه‌ای کشور را به 10 منطقه تقسیم کردیم و در هر منطقه یک استان به عنوان میزبان انتخاب شد و یک تیم داوری ثابت هر 10 منطقه را داوری کردند و در حقیقت اصافه شدن این مرحله باعث شد سطح مسابقات در مرحله نهایی بالا رود.

وی تفاوت دیگر این دوره از مسابقات را برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی رشته‌های مربوطه  عنوان کرد و گفت: لحن الاداء را نیز به این دوره اضافه کردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها