اولین همایش مسؤولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با هدف آشنایی با ساختار، وظایف و برنامه­‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس، استفاده از تجارب برخی شهرستان­‌های فعال در حوزه نشر دفاع مقدس و تبادل نظر و ایجاد تعامل بین شهرستان­‌ها و این اداره‌­کل امروز پنجشنبه ۹ اسفندماه در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۰۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  در این همایش یک روزه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس و حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه منطقه­‌ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: با راه‌­اندازی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در این استان، این اداره‌کل می‌­تواند خود را در شهرستان­‌های این استان تعریف کرده، گسترش دهد و از نزدیک در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس حضور پیدا کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌­زاده ادامه داد: تشکیلاتی که خود را در یک نقطه از مرکز استان تجمیع کند و نقش هدایتی و نظارتی را در صحنه پیگیری نکند، طبیعتاً راه به جایی نمی‌برد و بسیاری نقش‌ها و مسؤولیت­‌ها مغفول می‌ماند.

وی متذکر شد: در شهرستان­‌های کاشمر و نیشابور از سال­‌های قبل کار حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس به صورت خودجوش آغاز شده و جوین نیز یک سال است که فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده است، در شهرستان­‌های دیگر خراسان رضوی پرچمداری در این حوزه نداشتیم و این کار گسترش پیدا نکرده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با بررسی وضعیت و کنترل بایسته­‌هایی که ضرورت داشت تا به مرحله انجام برسد، راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی به عنوان یکی از اولویت­‌های اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان مورد توجه قرار گرفت.

یوسفعلی­‌زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مسؤولان دفاتر نمایندگی خراسان رضوی از جامعه ایثارگران این استان هستند که با دارا بودن پرونده­ای درخشان، مقبولیت و مطلوبیت از سوی مسؤولان شهرستان­‌ها برای تصدی این مسؤولیت معرفی شدند.

وی اضافه کرد: شما پیشکسوتان دفاع مقدس بعد از گذشت سال­‌ها با روحیه جهادی این انگیزه را در مسؤولان اداره‌­کل ایجاد کردید که با وجود نبود ساختار و سازمان برای راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی در سطح استان، اما این دفاتر در خراسان رضوی راه‌اندازی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: امام خمینی (ره) با دست خالی حرکت خود را در راستای شکل­‌گیری حکومت اسلامی آغاز کرد و امروز شاهد پیشرفت­‌های انقلاب اسلامی در عرصه­‌های مختلف هستیم، در دوران دفاع مقدس نیز ملت ما با دست خالی در برابر دنیای استکبار ایستاد و از این آزمان سربلند بیرون آمد، اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس نیز در راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی در سطح استان از همین منطق الهام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها