امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر اخیر «بشار اسد» به ایران و دیدار با مقام معظّم رهبری اشاره و تصریح کرد: این ملاقات سرشار از نشاط، شادابی، پیروزی و قدرتمندی در روزهای گذشته یکی از خبرهای مهم دنیا شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۱۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی  امروز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تسلیت ارتحال عالم پارسا آیت‌الله مؤمن، ایشان را مبارز سیاسی و متعد به انقلاب، نظام، اسلام و ولایت خواند و افزود: آیت‌الله مؤمن از سال 1343 در مبارزات سیاسی شرکت داشتند و پس از انقلاب نیز عهده‌دار مسؤولیت‌های مهم و حساسی چون امر قضاوت و مسائل قضائی، عضو شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری بودند.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: در آستانه روز 14 اسفند و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری هستیم؛ این نهاد انقلابی که در راستای تحقق محرومیت‌زدایی و تأمین معیشت و اشتغال نیازمندان و محرومان بنا شده طی 40 سال اخیر خدمات مختلفی را به جامعه هدف خود ارائه داده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد بر رسیدگی به نیازمندان در هفته احسان و نیکوکاری تأکید و تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی در مضیقه هستند، شایسته است که افراد دارای توانایی مالی در این هفته به نیازمندان و محرومان کمک کنند.

وی سیره انبیاء و ائمه اطهار را رسیدگی به فقرا عنوان کرد و گفت: هیچ‌ چیزی ارزشمندتر از رسیدگی به فقرا و نیازمندان نیست، همچنان‌که در روایات بسیاری بر انجام این مهم سفارش بسیار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین با اشاره به مناسبت 15 اسفند مبنی بر روز درختکاری و آغاز هفته منابع‌طبیعی افزود: منابع‌طبیعی از آیات و نشانه‌های الهی و از جمله موهبت‌ها برای مردم و نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: تعدی و تجاوز به منابع‌طبیعی؛ تعدی و تجاوز به حقوق دیگران است، بنابراین چنانچه این نعمت الهی را از بین برده و یا با مصرف بی‌جا  آن را ضایع کنیم خود و نسل آینده را گرفتار خواهیم کرد.

آیت‌الله میرعمادی کاشت درخت را یکی از راه‌های حفظ منابع‌طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: کاشت درخت عمر انسان را طولانی و قطع آن عمر انسان را کوتاه می‌کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر اخیر «بشار اسد» به ایران و دیدار با مقام معظّم رهبری اشاره و تصریح کرد: این ملاقات سرشار از نشاط، شادابی، پیروزی و قدرتمندی در روزهای گذشته یکی از خبرهای مهم دنیا شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان این ملاقات را تحقق پیش‌بینی و آینده‌نگری رهبر معظّم انقلاب مبنی بر تثبیت «بشار اسد» بیان کرد و گفت: مقام معظّم رهبری در این دیدار به رئیس جمهور سوریه لقب قهرمان جهان عرب دادند و این لقب بدون تردید نشان از پیروزی محورمقاومت بر پیمان آمریکایی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی دارد.

وی با بیان اینکه ملاقات «بشار اسد» با رهبر انقلاب نشان‌دهنده شکست آمریکا در منطقه و خاورمیانه است، افزود: امروز آسمان و زمین سوریه توسط هواپیماها و ماهواره‌های متعدد کنترل می‌شود اما دیدید که سردار سلیمانی چگونه «بشار اسد» را از سوریه به ایران آورد و پس از دیدار با رهبر انقلاب به سوریه بازگرداند.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: مهمترین پیام منطقه‌ای و بین‌المللی سفر رئیس جمهور سوریه این بود که تثبیت سیاسی و نظامی در این کشور اتفاق افتاده و کشورهای مرتجع عرب، عربستان خائن و نوکران آمریکایی بدانند که محور مقاومت پیروز است و تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب بوده و هست.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز مظهر مقاومت در جهان است، گفت: همان‌گونه که مقام معظّم رهبری پیش‌بینی نمودند  انقلاب در دهه پنجم به دست صاحب‌الزمان(عج) می‌رسد.

وی به گام‌های عملیاتی برای اقتصاد و حل مشکلات معیشتی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه 9 برنامه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند و برای ما درد است که معظم‌اله برنامه‌ای را ارائه دهند و ما عملی نکنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: دو گروه برای اجرای این برنامه‌ها مورد هدف قرار دارند، نخست مجلس شورای اسلامی و نمایندگان حاضر در این پارلمان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بودجه سال آینده در حال تصویب است و آیا این بودجه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی است، افزود: به عقیده بسیاری از اقتصاددان‌ها برنامه‌ریزی بودجه 98 معیوب و دارای ساختار مشکل‌داری است، بنابراین انتظار می‌رود نمایندگان مجلس بودجه را بر اساس برنامه‌های رهبر انقلاب تنظیم کنند.

آیت‌الله میرعمادی دیگر گروه هدف تحقق اقتصاد مقاومتی را قرارگاه اقتصاد مقاومتی و فرمانده آن عنوان و اظهار کرد: پس از تأکید رهبر اتقلاب برای تشکیل این قرارگاه، دولت آن را بنا کرد اما اکنون سوال اینجاست که آقای فرمانده قرارگاه کجاست و چکار می‌کند؟

وی ادامه داد: اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم می‌گویند در جنگ اقتصادی قرار داریم و این جنگ همانند دیگر جنگ‌ها فرمانده پاسخ‌گو می‌خواهد، اما به‌راستی اکنون فرمانده قرارگاه اقتصادی کجاست و آیا نباید پاسخ‌گو باشد؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: امروز در این جنگ اقتصادی اگر شکست و آسیبی وارد شود  فرمانده قرارگاه اقتصادی باید جوابگو باشد، کسانی که روزی در تلویزیون می‌گفتند چه می‌کنیم و چه می‌کنیم حال که فرمانده شدید بیایید جواب بدهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات