افسر اسدی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشورمان گفت: برخی افراد سینمای ایران را آنقدر گنگ کرده اند که ارزیابی آن را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۷۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرستان بیجار از تاریخ ۸ لغایت ۱۰ اسفند میزبان اولین جشنواره استانی تئاتر ماه-وتار بود که حضور افسر اسدی بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر کشور بعنوان یکی از داوران این جشنواره بهانه خوبی شد تا با این بازیگر نام آشنای کشورمان گفت و گوی صمیمانه داشته باشیم.

افسر اسدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه فعلا پروژه‌ای در دست ندارم، افزود: در چند مدت اخیر پیشنهاد‌های زیادی در عرصه تلویزیون و سینما داشته ام، اما با توجه به دستمزد‌های خیلی پایین ترجیح می‌دهم کم کار باشم.

این بازیگر در خصوص وضعیت سینمای ایران گفت:: هر چند سینما را می‌توان در یک چارچوب ساده تعریف کرد، اما با توجه به دست‌های که در کار است آنقدر مسائل گنگ و پیچیده شده که ارزیابی آن را با مشکل مواجه کرده و بهتر است افرادی که خودشان دستی بر آتش دارند این وضعیت را ارزیابی کنند.

بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر کشور ادامه داد: برخی هنرمندان عرصه تئاتر استان‌ها فکر می‌کنند وضعیت تئاتر پایتخت گُل و بلبل است، در حالیکه اینطور نیست و با ضعفی که موجود است با امکانات شهرستان خیلی فاصله ندارد.

این بازیگر با تاکید هنرمندان کردستانی در عرصه تئاتر خوب درخشیده اند، گفت:: با رسیدگی و گذاشتن امکانات بیشتر در اختیار گروه‌های هنری تئاتر، موجب میل و انگیزه و کار‌های فاخر‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: اتحاد و همبستگی هنرمندان شهرستان بیجار برایم قابل ستایش است و برای بار اول جشنواره خوبی برگزار کردند.

امکانات اندک پایتخت در تئاتر دست کمی از شهرستان‌ها ندارد

افسر اسدی از داوران نخستین جشنواره تئاتر استانی ماه – وتار ضمن اشاره به این موضوع در پاسخ به تصویر و ارزیابی خود از تئاتر استان کردستان گفت: تئاتر در کردستان احساس می‌کنم به سمت جشنواره محوری حرکت می‌کند و این یعنی تئاتر بی سرانجامی که در عرض سال برگزار می‌شود و هنرجویان و هنرمندان نو پا با عشق و تحمل سختی‌های بسیار آثارشان را به نمایش می‌گذارند و امید فراوانی به کسب موفقیت دارند و متاسفانه گاهی رقابت‌های مفید و سازنده جای خود را به بغض‌ها و نارضایتی می‌دهند.

وی در پاسخ به شاخصه‌های تئاتر پایتخت در مقایسه با شاخص‌های تئاتر در شهرستان‌ها نیز تصریح نمود: خیلی من تفاوت نمی‌بینم و برخلاق تصورهنرمندان در شهرستان‌ها امکانات پایتخت هم چندان چشم نواز نیست و و با ضعف جدی روبرو است و با امکانات شهرستان‌ها خیلی تفاوت ندارد.

وی افزود: گروه‌های تئاتری پایتخت نیز همان دوندگی‌ها و گا‌ها یاس و ناامیدی‌ها را احساس می‌کنند وگویی تئاتر و فعالیت در آن در کشور راهی پر پیچ و خم دارد.

اسدی در پاسخ به دلایل کم کاری در حوزه تئاتر نیز گفت:: خوب تئاتر یک مقوله بسیار مهم است و بر اساس شرایط در این حوزه نیز فعال می‌باشم و سال گذشته در نمایش سهروردی نوشته و کارگردانی آقای شکرخداگودرزی حضور داشتم.

وی در پاسخ به راهکار خود برای توجه جدی‌تر به تئاتر نیمه جان در شهرستان‌ها نیز گفت:: در شرایط موجود در کنار تلاش هنرمندان فقط باید دعا گرد تا ان شاء ا... تحولی در این عرصه را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به اینکه جشنواره وتار برای بهتر دیده شدن در دوره‌های آتی خود به چه چیزی نیاز دارد گفت:: مهمترین موضوع در فعالیت‌های تأثیرگذار توجه به بخش بودجه‌ای و اقتصادی آن است و تئاتر هم از این مقوله جدا نیست و قطعا برای بهتر دیده شدن و ارتقای کیفیت نیازمند بودجه و اعتبارات خاص را دارد تا بتواند ضمن آموزش هنرمندان به مقوله تولید‌های تأثیرگذار نیز بپردازد.

لازم به توضیح است، افسر اسدی متولد ۲۶ دی ماه سال ۱۳۳۶ و دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۵۸ موقعی که دانشجو بوده با کار تله تئاتر " نقاشی روی چوب" به کارگردانی مرحوم شیبانی فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات