مسئول اردویی و گردشگری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

اردوی راهیان نور سرمایه گذاری در برابر جنگ نرم دشمن است

مسئول اردویی و گردشگری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 2هزار و 912 بسیجی خواهر و برادر از ابتدای سال 97 تا کنون به اردوهای راهیان نور شمال غرب و جنوب کشور اعزام شده اند.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۴۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

سرهنگ پاسدار محمد سنچولی، مسئول اردویی و گردشگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: راهیان نوی بزرگترین حرکت فرهنگی است که در راستای خنثی سازی تهدیدات دشمن به ویژه جنگ نرم آن باید سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به این مطلب که شهدا و رزمندگان اسلام شجاعانانه از مال و جان خود گذشتند تا نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی در رفاه، آسایش و امنیت باشند افزود: اعزام اردوهای راهیان نور در راستای بیان حقایق و درک و لمس جوانان و نوجوانان از این دوران است تا بدانند رزمندگان ما با سلاح توکل بر خدا و ایمان در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و به پیروزی رسیدند.

سرهنگ سنچولی ادامه داد:  این اردو با هدف آشنایی آینده سازان انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی انجام شده است، بر همین اساس  هر ساله دانش آموزان بسیجی در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی، به منظور گذراندن دوره عملی درس آمادگی دفاعی  جهت بازدید از مناطق عملیلتی هویزه، فکه، شلمچه، اروند رود، مسجد خرمشهر و ...  اعزام می شوند.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا تعداد هزار و 795 دانش آموز که از این تعداد 969 نفر دانش آموز خواهر و 800 دانش آموز برادر مقطع دوم متوسطه بوده را از 24 مهر ماه  تا 20 بهمن ماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور به مدت یک هفته در 8 دوره به استعداد 38 دستگاه اتوبوس اعزام کرده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین تعداد هزار و 117 بسیجی خواهر و برادر در قالب اروی راهیان نور بسیج مساجد و محلات را به اردوی راهیان نور جنوب و شمال غرب کشور اعزام کرده است، که از این تعداد502 نفر به استعداد 11 دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور جنوب کشور استان خوزستان و تعداد615 نفر به استعداد 13 دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور شمال غرب کشور استان کرمانشاه اعزام شده اند.

سنچولی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 97 تا کنون تعداد 2 هزار و 912 بسیجی جهت آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به اردوهای راهیان نور جنوب و شمال غرب کشور اعزام شده اند که تعداد بیش از 2 هزار بسیجی دیگر نیز تا پایان اسفند ماه به این اردو ها اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار