خبرهای داغ:
مدیر کل و حج زیارت خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام حج تمتع 98 از 11 اسفند امسال خبر داد و گفت: دو هزار و 300 زائر از سراسر استان در قالب 17 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و همچنین در ایام نوروز 35 کاروان به عتبات عالیات اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۷۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ابوالفضل نوفرستی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری از اعزام 17 کاروان به حج تمتع سال 98 خبر داد و افزود: ثبت نام حج تمتع سال 98 از امروز 11 اسفند ماه آغاز شده که در مجموع  تعداد دو هزار و 300 زائر از سراسر استان به سرزمین  وحی اعزام خواهند شد.

نوفرستی با بیان اینکه تاکنون شش کاروان تکمیل ظرفیت شدند، عنوان کرد: کاروان های زیارتی حج تمتع 98  با تنوع قیمت، مسکن و ظرفیت شامل گروه‌های 160 نفره، 135 نفره و 85 نفره است.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجوع کاروانهای اعزامی دو کاروان به اهل سنت و مابقی به زائران اهل تشیع اختصاص دارد، افزود: امسال براساس درخواست زائران تمامی کاروانها مدینه قبل هستند و اعزام ها براساس اعلام سازمان حج و زیارت از فرودگاه استان انجام خواهد شد.

وی  با اعلام اینکه ثبت‌نام دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان بهمن‌ماه سال 85 در کاروان‌ها از جمعه 10 اسفند ماه آغاز شده، گفت: دارندگان قبوض ودیعه ‌گذاری حج تا تاریخ 30 بهمن‌ سال 85 که نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه  reserve.haj.ir اقدام کرده‌اند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 اقدام کنند.

نوفرستی با بیان اینکه امسال طرح ارتقایی برای مدیران حج با تلفیق مدیران با تجربه و ارتقا یافته در نظر گرفته شده است، گفت: براساس اعلام سازمان، خراسان جنوبی در حوزه مدیریت کاروانهای زیارتی حج و عتبات جزء جوان ترین در کشور محسوب می شود.  

نوفرستی با بیان اینکه میانگین سن زائران حج تمتع 60 سال است ادامه داد: نقل و انتقال فیشهای حج تمتع آزاد است و مشکلی ندارد اما باید فیشها مربوط به خود استان باشد و نقل و انتقال با مراجعه به دفاتر سراسر استان  و با تکمیل فرم مربوطه و بدون واسطه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم واریز فیش بسته به نوع کاروان و بعد از انجام معاینات پزشکی است،  افزود: میانگین هزینه حج تمتع امسال در استان بین 22 تا 25 میلیون تومان است که  تفاوت قیمت بین این دو مبلغ به نوع مسکن که درجه یک و دو باشد برمی گردد و بقیه هزینه ها یکسان است.

نوفرستی با بیان اینکه مدت زمان سفر بسته به شرایط پرواز فرودگاه های کشور میزبان  بین 20 تا 30 روز است تصریح کرد: این امکان وجود ندارد که تمام زائران در 5 روز اول منتقل شوند و بسته به نوع مجوز و امکانات فرودگاه روز پروازها متفاوت خواهد بود که البته در هزینه سفر تاثیری ندارد و همه یکسان است.

اعزام 35 کاروان به عتبات عالیات در ایام عید

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 35 کاروان به عتبات عالیات در ایام عید خبر داد  و افزود: سفر عتبات نوروزی از 24 اسفند 97 آغاز و تا 9 فروردین 98  به صورت هوایی و زمینی ادامه خواهد شد.

وی  با بیان اینکه تا کنون هزار و 400 نفر در استان برای سفر نوروزی به عتبات عالیات ثبت نام کردند ادامه داد: در این کاروانها مدیران هتل و کاروان از بین افراد مجرب و آموزش دیده هستند.

نوفرستی اظهار داشت: باتوجه به اینکه اعزام زائران عتبات در ایام شهادت امام موسی بن جعفر(ع)  است لذا به مدت سه روز در ایام شهادت آن حضرت زائران  همانند مراسم اربعین  سه روز در مسیر کاظمین  پیاده روی خواهند داشت.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به برخی ثبت نام های غیر مجاز عتبات و عالیات در سطح استان گفت: افرادی با تبلیغات فراوان و مبلغ کم خصوصا در روستا ها و اینکه افراد معتمد را رایگان اعزام می کنند از مردم کلاهبرداری می کنند.

وی  از شناسایی  16 پرونده کلاهبرداری در خصوص ثبت نام عتبات از ابتدا امسال خبر داد و افزود: این افراد شناسای و تحویل مراجع قضایی شدند و برای آنها در دادگاههای استان پرونده تشکل شده است لذا از مردم تقاضا دارم در ثبت نام خود و مراجعه به این کاروانها  از داشتن مجوز قانونی اطمینان حاصل کنند و حتما از ثبت نام در کاروان های زائرین آزاد بر جدا خود داری نمایند.

  

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها