خبرهای داغ:
مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت خراسان جنوبی

حضور 15 روحانی و 14 نفر معین در کاروانهای حج تمتع 98

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در کاروان های حج تمتع امسال تعداد 15 روحانی و 14 نفر معین و معینه حضور دارند که به زائران خدمات فرهنگی ارائه می کنند.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۳۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی حجت الاسلام مجتبی اوحدی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: درجریان کاروان های حج و عتبات کار اجرایی به عهده سازمان حج و زیارت و امور فرهنگی به حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت مربوط می شود.

وی از حضور 15 روحانی و 14 نفر معین و معینه که همکار و همراه روحانی هستند در کاروان های حج تمتع امسال خبر داد و افزود: در صورتی که جمعیت بانوان حاضر در کاروانها بالای 54 درصد باشد یک معینه که خانم  است همراه روحانی خواهد بود اما در صورتی که جمعیت خواهران کمتر از 54 درصد باشد یک معین روحانی را همراهی خواهد کرد.

حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه در تمتع امسال به استثنا شهرستان فردوس در تمام کاروانهای شیعه و سنی معین و معینه حضور دارند، گفت: البته برای کاروانهای اهل تسنن قبلا از تهران مستقلا روحانی و معین تعین می شد اما از امسال امور اهل سنت به خود استان واگزار شده است.

وی با بیان اینکه کاروانهای مدینه قبل 10 جلسه و کاروانهای مدینه بعد 12 جلسه آموزش های مربوط به مناسک و مکانها را در ایران می گزرانند، افزود: این جلسات برای تمام اقشار و زائران هست البته بنا به تشخیص مدیر زائرانی که نیازبه آموزش بیشتر دارد  دو یا سه جلسه اختصاصی برای آنها و همچنین یک همایش کلی برای بانوان برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 15 جلسه آموزش مناسک برای حجاج در مکه و مدینه، عنوان کرد:  در هر کاروان یک نفراز خود زائران به عنوان یاوران حجاج  انتخاب شده تا به زائران ناتوان و افرادی که مشکل فرهنگی دارند کمک کند.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به استفاده از ظرفیت زائران نخبه و مسلط بر زبان خارجی ادامه داد: از برخی نخبگان و اساتید حاضر در کاروانها که مسلط به یک یا چند زبان زنده دنیا هستند وبرخی افراد که در زمینه فرهنگی آموزش دیدند خواسته شده تا با بقیه زائران در رابطه با آشنایی با اسلام، تشیع و انقلاب گفتگوی عادی انجام دهند.

وی با بیان اینکه این افراد کارمبلغ را انجام نمی دهند ادامه داد: مبلغ قطعا باید به زبانهای زنده دنیا و علوم آشنایی کامل داشته باشد که مبلغین در هر چند سال  از طریق ثبت نام در آزمون و آموزش مستقل تحت عنوان مبلغ اعزام شوند.

 مسئول دفتربعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت خراسان جنوبی  با بیان اینکه پیگیری وانجام تمامی امور فرهنگی در مکه و مدینه تحت اختار بعثه است، تصریح کرد: روحانیون کاروان ها می توانند با ارتباط و همکاری با معاون حج و زیارت که مسئول امور فرهنگی است برنامه ها را دنبال کنند.

حجت الاسلام اوحدی  با اشاره به اینکه در گذشته  در زمان ثبت نام بحث استطاعت مطرح نبوده ، گفت: برخی افرادی که آن زمان ثبت نام کردند الان نمی توانند هزینه را فراهم کنند می توانند فیش ها را بفروشند اما افرادی که آن زمان مستطیع بودند و نرفتند حتما باید هزینه را پرداخت و بروند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها