مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: یکی از مواردی که در حولدث به ما کمک می کند و به نوعی بازوی کمکی دولت محسوب می شود بیمه است که در حادثه کرمانشاه منازل و اماکنی که بیمه داشتند بهتر توانستند از خدمات بهره مند شوند.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۵۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمید غیاثی مدیرکل بحران استانداری مرکزی در کارگروه تخصصی و مدیریت بحران استان مرکزی گفت: در بحث مدیریت بحران چهارمرحله داریم که شامل پیشگیری،آمادگی،مقابله و بازسازی و بازتوانی است که این کارگروه تخصصی در تمام مراحل نقش دارد و از صفر تا صد حوادث حضور واقعی در حوادث دارد.

 وی افزود: امروز دستور کار این جلسه موضوع تخصصی بیمه است که این بحث یکی از موارد مهمی می باشد که توسط دولت ابلاغ شده و دستورالعمل های جدی در این موضوع وجود دارد و هدفمان در این جلسات افزایش ضریب نفوذ بیمه در همه مراکز و اماکن مسکونی می باشد.

 مدیرکل بحران استانداری مرکزی بیان داشت: متأسفانه کشور ما یکی از ده کشور حادثه خیز جهان است و زلزله یکی از حوادثی است که فراوانی وقوع دارد و آسیب های زیادی را وارد می کند.

 وی افزود: یکی از مواردی که در حولدث به ما کمک می کند و به نوعی بازوی کمکی دولت محسوب می شود بیمه است که در حادثه کرمانشاه منازل و اماکنی که بیمه داشتند بهتر توانستند از خدمات بهره مند شوند.

 غیاثی تأکید کرد: در کتاب ها بیمه را شرط عقل می دانند که حرف درستی است و ما نیازمند هستیم این بحث بیمه را جدی بگیریم.

 وی در همین خصوص عنوان کرد: متأسفانه نتوانستیم فرهنگ بیمه را در جامعه پر رنگ و جاری کنیم و باید واحدهای تولیدی و اماکن مسکونی را به هر نحوی بیمه کنیم که این نیازمند فرهنگ سازی و کمک دارد.

 مدیرکل بحران استانداری مرکزی افزود: متأسفانه بافت روستایی به دلیل فرسودگی زیاد ریسک بالایی در برابر حوادث دارد ولی در ساختمان های شهری به دلیل استفاده از مصالح مناسب از استحکام و مقاومت بالااری برخوردار هستند ولی در کل زلزله آنها را هم تهدید می کند.

 وی بیان داشت: در این جلسه قرار بر این است که بتوانیم نرخ های بیمه را چکش کاری کنیم و با این شرایط بتوانیم ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهیم.

 غیاثی اظهار داشت: طبق تقسیم بندی جدید کشوری شهر اراک یکی از پرخطرترین شهرهای کشور از نظر زلزله است ولی ما باید مبنایمان را استحکام و مقاومت ساختمان ها در نظر بگیریم.

 وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از ساختمان های دولتی بیمه شده اند و تمام توان نظام و دولت جمهوری اسلامی در کشور برای حوادثی چون جنگ،زلزله و... گذاشتیم و خوشبختانه در همین زلزله کرمانشاه مردم هم کمک های زیادی انجام دادند.

 مدیرکل بحران استانداری مرکزی با تأکید بر تقویت فرهنگ بیمه در کشور گفت: متولیان بیمه باید فرهنگ بیمه را در استان و کشور تقویت کنند تا مردم بتوانند با آرامش و اطمینان پایداری زندگی کنند.

 غیاثی با انتقاد از برخی شبهه ها مبنی بر حمایت دولت از بیمه های خاص گفت: ما سندیکای بیمه را به عنوان نماینده های تمام بیمه ها قبول داریم و هدف ما از این کار این است که اولا از تمام ظرفیت ها استفاده شود و دوما شبهه ای در مورد اینکه دولت تنها چند بیمه هاص را حمایت می کند نباشد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم حوادث آسیب های زیادی نداشته باشند باید موضوع پیشگیری در کشور تقویت شود و بر اساس اصل پیشگیری مدیریت بحران می خواهیم بیمه را به عنوان عامل اصلی معرفی کنیم.

محمد مهر بخش رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: نرخ ارز بیمه رابطه مستقیمی با خطراتی که تحت پوشش قرار می گیرند دارد و هرچقدر حوادث پوشش آن بیشتر شود نرخ بیمه هم بالا و پایین می رود.

 وی افزود: شرکت بیمه یک صندوق تعاونی است که نسبت به پرداختی های بیمه خسارات مردم را پرداخت می کند و مطابق قانون و مقررات و مستقل از بودجه های دولتی حق بیمه را پرداخت می کند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان مرکزی تأکید کرد: باید از ظرفیت های تمام شرکت های بیمه برای پوشش حوادث استفاده کنیم و این نیازمند این است که در مورد مناطق کار کارشناسی دقیق انجام شود.

 وی افزود: متأسفانه اظهارنظرات غیر کارشناسی در برخی از موارد باعث به هدر رفتن زحمات همکاران بیمه ای می شود.

 مهر بخش در پایان خاطر نشان کرد: کل کشور به پنج قسمت برای ریسک زلزله تقسیم بندی شده است و در استان مرکزی برخی از مناطقی چون تفرش،ساوه،فرمهین و کمیجان ریسک پرخطری تری نسبت به زلزله دارد و طبق تقسیم بندی جدید کشوری شهر اراک هم در این شهرهای پرخطر آمده است.

ارسال نظرات