خبرهای داغ:
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۶۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همایش بین المللی امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت در جهان امروز، اظهار داشت: سال گذشته در پژوهشگاه تاریخ و سیره‌ای اهل بیت (ع) تصمیم گرفته شد به مناسبت سالگرد شهادت امام علی (ع) همایشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به علت این که سالگرد شهادت در ماه مبارک رمضان بود به همین خاطر ولادت حضرت علی (ع) را به عنوان روز همایش در نظر گرفتیم که آن هم به علت نزدیکی به عید میسر نشد و به همین علت روز ۱۶ اسفند انتخاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی به اهداف برگزاری همایش اشاره کرد و بیان داشت: شناخت علمی و روشمند امام علی در دو بعد عدالت و معنویت، ارائه الگوی مناسب به جامعه‌ای امروزی در مورد حقوق انسانی و عدالت اجتماعی، ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین اللمللی باتاسی از سیره‌ای امام علی (ع) و تلاش برای بسط اندیشه‌های امام علی (ع) در سطح جهان به صورت کاربردی از اهداف این همایش است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جامعه امروز، عنوانی است که برای این همایش در نظر گرفته شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: معنویت علوی و دنیای امروز، امام علی و معنویت عمومی جامعه، رابطه معنویت و عدالت، مدل زیست معنوی حضرت، معنویت علوی در ادبیات عرفانی، امام علی (ع) و عدالت اجتماعی از جمله محور‌های همایش است.

وی به مقالات ارائه شده به دبیرخانه اشاره کرد و گفت: ۲۷۰ فارسی و ۳۵ مقاله عربی به همایش ارائه گردیده که از میان ۳۳ مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین لک زایی تصریح کرد: پنل‌های این همایش به ترتیب پنل امام علی و حمکرانی، معنویت علوی در دنیای امروز، کمیسیون امام علی و حقوق انسانی و کمیسیون امام علی و عدالت اجتماعی است.

وی افزود: در پایان همایش از سخنرانی حاج حسین انصاریان استفاده می‌کنیم و برای افتتاحیه این همایش نیز آیت الله مکارم شیرازی پیام خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی افزود: عمده مهمانان خارجی همایش از کشور عراق هستند البته در کنار این افراد، دانش آموختگان جامعه المصطفی نیز در همایش مشارکت و حضور دارند.

وی ابراز داشت: چکیده‌ای مقالات برای بهره برداری در اختیار نهاد‌های حوزوی و دانشگاهی قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: این همایش ۶ پیش نشست داشته و ۲۰ مرکز علمی با دبیرخانه همایش همکاری داشته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها